Powrót

uzupełnione


BAUMEISTER WILLI

STOJĄCA POSTAĆ Z FIOLETOWĄ TARCZĄ

Standing Figure with Blue Plane
Stehende Figur mit blauer Flache
1933
Oil and sand on canvas
82 x 65.5 cm
Museum Ludwig, Cologne









Rzecz dokonuje się na planie widzialnym i niewidzialnym, lub mówiąc precyzyjnie ledwie widzialnym.

Widzialny dobrze znamy, to spotkanie mężczyzny i kobiety, ich zbliżenie fizyczne, seks. To jest tło dla zdarzenia zasadniczego, więc jako tło zostało tu przedstawione - to są te dwie sylwetki zarysowane cienką linią po lewej i jedna sylwetka, ledwie zarysowana całkiem po prawej.

Te po lewej, to stojący mężczyzna (aktywny) i siedząca kobieta (bierna), narysowana czerwoną linią, kolor oddaje jej emocje niechęci do niego. Sylwetka z prawej to mężczyzna już oddalający się od kobiety.

Sylwetka w centrum

W centrum wyraźnie widzimy coś, co zdaje się być sylwetką człowieka ale to jest przenośnia. Obiekt powstał z linii o nierównej grubości, jest to nić energetyczna , która pojawia się pomiędzy mężczyzną a kobietą po wytrysku nasienia. Nić jest trwała, choć słabnie w czasie, a jej stan (kolor i grubość) zależy od stanu emocji mężczyzny i kobiety. Nić ta nigdy nie ulega przerwaniu całkowitemu ale może ulec bardzo silnemu osłabieniu, prawie zanikowi, tu pokazanemu jako faktyczne zerwanie.

Nić jest tu zaczepiona u wlotu kobiecego wnętrza przedstawionego jako czarny owal wypełniony żółcią (przesuniętą lekko w kierunku czerwieni) a drugi jej koniec, który powinien pozostać zaczepiony do końca męskiego członka - pokazanego tu jako głowa postaci (głowa bez szyi - zauważmy - lecz z kroplą poniżej) , ten drugi koniec został odrzucony i opadł w kierunku kobiety.

Artysta pokazał porzucenie kobiety przez mężczyznę. Widać to po kolorze porzuconej nici. Jest ona na końcu jasna, a to oznacza, że w momencie jej zerwania do mężczyzny nie płynęły emocje negatywne. Zerwania dokonał on i po drugiej stronie nić zaczerniła się na bardzo długich odcinkach oraz we wnętrzu kobiety. Ta czerń przejawia się u niej stressem. On być może leży obok niej ale myślami jest daleko.

Artysta nie wnika w całą historię ich znajomosci. Widzimy mało zachęcajacy stan przed, ona jest niechętna zbliżeniu, i widzimy jego brutalność po, kiedy zrywa z nią więź. Być może jest to ich dzień powszedni.

Czerń , która pojawiła się na nici i na członku, jest fizycznym, faktycznym zdegenerowaniem nici i dotknęła ich oboje. Oboje dotknął stress.

Wnętrze kobiety wypełnione jest energią życia o kolorze żółtym przesuniętym ku czerwieni, co oznacza degenerację wskutek powstrzymania przez nią narzucającej się radości. To powstrzymanie zamienia się we wściekłość (kolor fioletowy tarczy) , która może nawet wydawać jej się tarczą przed jego obojętnością – patrz mój komentarz do zdarzenia powstrzymywania radości (van Gogh – komentarz) .

Na obrzeżu, czyli faktycznie w jej ciele, pojawia się coś podobnego do rączki z czarną plamą we wnętrzu. Jest to energetyczna forma rakotwórcza, która zagnieżdża się w jej ciele i blokując w tym miejscu przepływ życiodajnej energii CHI, staje się początkiem długiego procesu rozwijania sie choroby (na odblokowywaniu takich blokad polega akupunktura, praktyczna metoda leczenia, podbudowana teorią o przepływie życiodajnej energii CHI przez organizm człowieka).

Pogrubioną czcionką zaznaczyłem rzeczywiste, dające się obserwować zjawiska energetyczne

Uzupełnienie:

Nić zrywa się od myśli i działań sprzecznych z Prawem. Nazwałem to tutaj brutalnością, co oznacza także gwałtowność, pogardę, lekceważenie, ironię, niedelikatność itp.




powrót