powrót

8 września 2003

Przemoc w toruńskiej szkole

(...) (skrót -> pełna wersja)

Źródło; onet.pl

PAP, JP/2003-09-05 18:26:00

MENiS: W toruńskiej szkole są zaburzone relacje

(...) Uczniowie nachalnie zaczepiali i wyśmiewali nauczyciela. Nie szczędzili obelg, szturchańców, wulgarnych słów i gestów. M.in. wywrócono mu biurko do góry nogami, założono kosz na śmieci na głowę, wytarto twarz gąbką do tablicy, markowano kopnięcia w twarz, przystawiano do uszu dzwoniące telefony komórkowe. Reakcja nauczyciela ograniczała się jedynie do zasłaniania się, uników i westchnień.



Mój komentarz

Kilkunastoletni uczniowie , a więc osobnicy odpowiedzialni za swoje czyny , zbiorowo dopuścili się przemocy na osobie nauczyciela angielskiego. Odpowiedzialność za czyny pojawia się powyżej 12,8 roku życia , a powyżej 14,8 roku jest już pełna , w sensie ponoszenia skutków swojego postępowania. Skutkiem brutalności jest odsunięcie od wpływu na bieg zdarzeń w świecie, a w przypadkach ciężkich skutkiem jest utrata nieśmiertelności. Utrata wpływu na bieg zdarzeń oznacza odsunięcie na margines życia, co jest dotkliwą stratą.

W postępowaniu uczniów dostrzegam wykroczenie przeciwko sześciu zakazom. Oto one:

Pr1/f1 Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że ktoś jest zrozpaczony przez niego, więc on chętnie popatrzy sobie na to jeszcze trochę


Pr 2/m4 Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że swiadomie doprowadza do tego, żeby komuś zrobiło się głupio


Pr 3/u2 Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że widząc skutki negatywne swoich poczynań dla innych, nie zaprzestaje ich, cel własny stawiając na pierwszym miejscu


Pr 3/u3 Nie ma wolności człowiek uważać, że kontakt z innymi to starcie dwóch maszyn, dwóch systemów, i postępować tak, jakby tak było


Pr 3/z3 Nie ma wolności człowiek postępować tak, że dręczy drugiego podstępnie i niezauważalnie , aż do zniszczenia

Wszystkie wyżej opisane wykroczenia powtórzone wielokrotnie, prowadzą do utraty nieśmiertelności. Teksty praw pochodzą z działu PRAWO, z jego kolejnych podrozdziałów tu oznaczonych Pr1, Pr2 itd.


powrót