powrót




27-04-2013 14:55

Miejsce osób o orientacji homoseksualnej

Człowiek ma prawo , o ile tego pragnie , obierać sobie za partnera osobę tej samej płci , nie ma w tym nic złego . Jeśli takie osoby będą przestrzegały PRAWA , to otrzymają drugie życie po śmierci i skoro takie zachowania zostały dozwolone „w górze” , to powinno nam to wystarczyć do tego , żebyśmy my , heteroseksualni , uznali za konieczne powstrzymanie się od agresji wobec osób homoseksualnych . Jednak „dozwolone” nie oznacza „równoważne” w sensie współudziału w losach świata .

Wybór ten określa te osoby wobec innych , którzy żyją w związkach z partnerami płci przeciwnej , wobec osób heteroseksualnych ( oHT) . Wybór taki niesie ze sobą ograniczenia , które wymienię oraz pochodzenie których postaram się pokazać i objaśnić .

Ludzki byt , dwa nurty

Najpierw trzeba spojrzeć , jak kształtowany jest nasz ludzki byt . Przyszłość grup ludzkich jest wyznaczana z uwagi na losy jednostek , zawierające w sobie elementy przeszłości i przyszłości , włączając w to podobnie kształtowane losy ich dzieci i wnuków , a nawet dalej , bo aż po dziesiąte pokolenie . Dlatego na kształt dziejów i tym samym losy innych , nie mogą mieć decydującego wpływu tacy , którzy rezygnują z naturalnej prokreacji , a także ci , którzy rezygnują z naturalnego procesu wychowywania dzieci w związku kobiety i mężczyzny - ten drugi przypadek dotyczy kobiet , które urodziły dziecko ale następnie są w związku z drugą kobietą i wraz z nią dziecko to wychowują ( jeśli tak się stało w sposób nieplanowany ale tylko nieplanowany , to niech już tak pozostanie ) . Osoby homoseksualne (oHOM) muszą przyjąć do wiadomości , że pozostają poza głównym nurtem życia , w którym rozwijają się losy osób heteroseksualnych i ich dzieci , i wnuków . To , że jest to nurt główny wynika z oczywistego faktu , że oHT jest zdecydowanie więcej , bo około 95% .

Całe nasze życie rodzinne i społeczne organizuje się wokół rodziny . Mówimy , że rodzina jest podstawową komórką społeczną . Wzgląd na rodzinę , na dzieci , na ich przyszłość dyktuje nam wszystkim reguły życia rodzinnego i społecznego . Język , obyczajowość , kształt otoczenia , na wszystkim odbija się istnienie człowieka we wszystkich fazach jego istnienia , od dziecka poprzez osobnika dorosłego , aż po starca .

Niechęć jaką odczuwają oHT do oHOM wynika właśnie z tego „nieprzystawania” , z wyłączenia się oHOM z życia w rodzinie . Związek dwóch oHOM nie tworzy rodziny , bo w tej , z samej nazwy „rodzi się” , w niej rodzą się dzieci . Myślenie oHOM z natury rzeczy idzie inną drogą , bo w ich planach życiowych nie pojawiają się „ich dzieci” . Określeniem „ich dzieci” chcę odróżnić pojęcie dzieci w ogóle . Ze swoim dzieckiem jest się zrośniętym niezwykle silną więzią , której pojawienie się gruntownie odmienia wybory osoby początkowo bezdzietnej , ukierunkowując je na kształtowanie domu i bytu rodziny . U oHOM ten proces , ta przemiana nigdy nie następuje . I właśnie z tej przemiany wynika poczucie odrębności , obcości , jakie odczuwają oHT wobec oHOM . Znajduję tu pewne podobieństwo powszechnych odczuć wobec osób zwanych starymi kawalerami i starymi pannami , chociaż w tym przypadku reakcja nie przyjmuje postaci tak silnej niechęci . Akceptujemy ich jako tych , którzy nie potrafili ułożyć sobie życia , raczej tylko jako dziwaków , chociaż odczuwamy jednak też istotną odrębność . Znajduje to swój wyraz w tym , że są oni dla nas na pewno dziwni - zastanawiamy się nad przyczynami ich stanu nierodzinnego i dziwi on nas . Niektórzy z nas uważają ich za mniej szczęśliwych , bo sądzimy , że posiadanie dzieci uszczęśliwia . Mniej delikatni naśmiewają się z nich . Ma w tym przypadku miejsce odpychanie i poczucie inności .

Skąd bierze się silne „odpychanie” w przypadku oHOM ? Ich wybór jednoznacznie ( i nieodwracalnie , a więc inaczej niż ma to miejsce z oHT bezdzietnymi ) umiejscawia ich w drugim nurcie życia , w tym , gdzie wybory życiowe zdecydowanie nie są powiązane z życiem potomstwa . Można tak powiedzieć , że życie ludzkości podąża (płynie) dwoma nurtami , z których ten główny , to nurt heteroseksualnych . Te nurty nie mogą się ze sobą mieszać , bo nie są one współbieżne . Kiedy oHOM próbują włączyć się w nurt życia oHT , próbują zbytnio zbliżyć się ( oddziaływać ) , to następuje kolizja , zgrzyt , pojawia się niechęć , odpychanie , a nawet dochodzi do agresji . I jest to naturalne i oczywiste – te dwa nurty nie mają dokładnie zbieżnych dziejów .

Współcześnie na styku tych dwóch nurtów dochodzi do silnych napięć . Z jednej strony oHOM domagają się uczestnictwa w życiu zbiorowym na równych prawach z oHT , z drugiej oHT czują swoją odrębność i istotną przewagę większości , i swoje poczucie sensu istnienia , w którym potomstwo zajmuje tak ważne miejsce . Mamy więc silną tendencję do wypierania oHOM z życia społecznego .

Wybory oHOM zawsze były obecne w historii i dalej będą , są oni więc częścią ludzkości i należy ich szanować jako ludzi . Osoby o orientacji homoseksualnej nie są innym ani gorszym gatunkiem człowieka , nie są także wrogami oHT , żeby trzeba ich było eliminować .

Co oznacza „zbytnie” zbliżenie ? Czy rozgraniczenie musi być całkowite , fizyczne , w przestrzeni , poprzez oddalenie i odseparowanie ? Czy jednak może zaistnieć jakieś zbliżenie , a jeśli tak , to jakie ? Odpowiedź jest pozytywna , możemy współistnieć razem ale pod pewnymi warunkami .

Ograniczenia

Rozgraniczenie nie musi być całkowite ale jednak musi zostać wyznaczone i musi być podtrzymane , i niech to będzie zasadą naszego współistnienia . Obecność oHOM nie może „dotykać” bezpośrednio oHT w sensie oddziaływania na życie oHT , a nie w sensie fizycznej obecności . Spróbuję sprecyzować charakter tego rozgraniczenia oraz następnie wynikające stąd reguły , które pokażę na konkretach .

Podstawą postrzegania problemu jest , że istnieją dwa nurty życia , które nie mogą się mieszać . Oczywiście nurt oHOM istnieje pełnoprawnie , bo ich byt jest dozwolony , co powiedziałem na samym początku .

Przeszkodą dobrego współistnienia może być tylko nadmierne oddziaływanie lecz nie jest to przeszkoda dla wzajemnego szacunku ale zawsze będzie to powód do korekty nadmiernego zbliżenia dwóch nurtów życia . Rzecz nie w tym , żeby rozdzielić nasze istnienia w przestrzeni , my tu , oni tam ale w tym , żebyśmy mogli poruszać się w miarę swobodnie , obok siebie , bez obaw pomieszania nurtów – jest to możliwe , pokażę jak i jakie ograniczenia w działaniach oHOM są do tego konieczne .

Ograniczenie adopcji

Ograniczenie wpływu na losy drugich osób pozostających w związkach oHOM oznacza po pierwsze niedopuszczalność adopcji dzieci przez oHOM . To ograniczenie wynika z troski o ciągłość losu samych dzieci . Dzieci rodzą się w związkach heteroseksualnych i nawet jeśli zostaną osierocone ( porzucone ) , to ich losy nie mogą zostać połączone z losami osób homoseksualnych , bo to byłoby naruszenie ich praw do swojego losu oHT , gdyż takimi się rodzą (!) . Inaczej byłoby to pomieszanie dwóch nurtów istnienia oHT i oHOM . Będzie to miało skutek prawny taki , że do ochrony życia poczętego trzeba będzie dodać ochronę przynależności każdego dziecka do nurtu oHT .

Jeśli w życiu dorosłym staną się oHOM , to będzie ich wybór . Jednak dopóki nie dorosną należy im zapewnić oddzielenie od nurtu oHOM . Ich życie oHT powinno podążać w nurcie oHT aż do dorosłości . Stąd płynie oczywisty wniosek , że dzieci osierocone ( porzucone ) jeśli nie zostaną adoptowane przez oHT , to powinny pozostawać w domach dziecka . Tu odpowiadam na argument niektórych , że lepiej jest dla dziecka być adoptowanym przez oHOM , niż pozostawać w domu dziecka . Widzimy nietrafność tego argumentu .

Związki partnerskie

Należy oHOM umożliwić tworzenie oficjalnego związku dwóch osób oHOM jako formę prawną i społeczną , która chronić będzie taki związek . Związek dwóch osób jest związkiem emocjonalnym , związkiem dusz i ciał , który obie strony tego związku mają obowiązek chronić . Odwołam się do PRAWA :

79/ Nie ma wolności kobieta ( ale też homoseksualista oraz lesbijka ) postępować z drugim tak, że pozostając z nim w związku postanawia: spotkam się z innym , pójdę z nim do łóżka , a nieobecność wytłumaczę jakoś

80/ Nie ma wolności kobieta (ale też homoseksualista oraz lesbijka) postępować z drugim tak, że pozostając z nim w związku postanawia: spotkam się z innym pogadać , a nieobecność wytłumaczę jakoś

Powyższe zapisy prawa , konkretnie wskazujące na najbardziej oczywiste formy zdrady miłości , zwracają naszą uwagę na silną więź , łączącą dwoje ludzi , również w związku homoseksualnym . Związek homoseksualny jest oparty na miłości i dlatego jest związkiem wartościowym , i zobowiązuje obie strony związku podobnie jak związek heteroseksualny . Dlatego obydwa rodzaje związków wymagają ochrony . Taką ochronę daje instytucja małżeństwa tradycyjnie przeznaczona dla oHT. Istotną cechą tej instytucji jest jawne zawarcie związku w obecności świadków . Zaistnienie związku w świadomości społecznej ( ceremonia ślubu , uroczystość ) umiejscawia go w dziedzinie społecznych wartości i tym samym cementuje go . Podobna potrzeba cementowania jest potrzebna i niezbędna(!) związkowi oHOM .

Jak taki związek nazwać ? Zwykle , kiedy nazywamy nowe, to nazywamy to słowem odrębnym . Związek małżeński oHT skutkuje macierzyństwem i chroni zarówno miłość jak i macierzyństwo . Związek oHOM nie skutkuje macierzyństwem ale chroni miłość .

Nie nazywajmy więc takiego związku małżeństwem , tę nazwę rezerwując dla związku kobiety i mężczyzny ale nazywajmy go związkiem partnerskim . W niczym nie umniejsza to powagi takiego związku jak również brzmi godnie , o ile zachowamy świadomość , że chroni on miłość , bo to nadaje tej nazwie istotny i wzniosły sens . Powtórzę w tym miejscu , że partnerzy w takim związku nie mogą mieć prawa do adopcji dzieci . To jest dodatkowym argumentem za tym , żeby dla nazwania tych związków użyć innego słowa niż małżeństwo .

Ograniczenia funkcji i zawodów

Kolejnym , bardzo ważnym ograniczeniem jest , że oHOM nie mogą pełnić funkcji nadzorczych w grupach . Nie mogą więc być kierownikami w firmach , szefami firm , urzędnikami ( bo ci decydują o losach obywateli ) . Nawet w firmach zatrudniających tylko osoby homoseksualne nie wolno dopuszczać , żeby spośród nich wyłoniła się formalnie umocowana głowa grupy . Pozostaje im możliwość działania grupowego jakie daje na przykład spółka cywilna , w której wszyscy są równouprawnieni. W takich grupach pojawiają się liderzy ale pojawiają się spontanicznie , na czas jakiegoś przedsięwzięcia i to jest naturalne . Jednak nie można ich liderowania utrwalać formalnie . Domyślamy się , że rzecz w tym , żeby grupy oHOMO nie nabierały mocy sprawczej , jaka towarzyszy grupom zhierarchizowanym – nurt życia oHOMO nie powinien nabierać mocy , taka jest wola „w górze”.

oHOM mogą być zatrudniani w firmach prowadzonych przez oHT lecz nie na stanowiskach kierowniczych .

Nie mogą być nauczycielami , sędziami , posłami czy innymi reprezentantami grup pochodzącymi z wyboru chyba , że reprezentują oHOM w jakiejś doraźnej sprawie ( jednak bez formalnego wyróżnienia , podobnie jak w grupach pracowniczych , jedynie na czas konkretnej sprawy ) .

Mogą być artystami – aktorami , malarzami , mogą być inżynierami . Tu podam przykład ograniczeń . Nie mogą być architektami ( projektantami ) ani budowniczymi , bo ci kształtują bezpośrednie otoczenie ludzi , jednak wolno im już być inżynierem krajobrazu , bo to jest dalsze otoczenie . Nie mogą tworzyć wzorów użytkowych ( projektowanie mebli , narzędzi , pojazdów itp. ) ani ich produkować , bo z tymi przedmiotami mamy bezpośredni kontakt ale mogą być twórcami technologii , czyli sposobów wytwarzania . Nie mogą projektować mody ( ubrań , tkanin ) i nie mogą ich wytwarzać ale mogą projektować i produkować maszyny tkackie . Czyli , że mogą pracować w przemyśle narzędzi pomocniczych do produkcji produktów finalnych . Mogą pracować w przemyśle wydobywczym , w energetyce ( energia ma charakter pomocniczy ) ale już nie przy pozyskiwaniu wody pitnej , bo ta „dotyka” bezpośrednio , jako że jest spożywana . Nie mogą więc pracować w miejscu uzdatniania wody , ani w miejscu jej butelkowania ale mogą pracować w przedsiębiorstwie przesyłu wody , przy produkcji rurociągów i przy ich obsłudze .

Nie mogą pracować w przemyśle spożywczym , na żadnym miejscu pracy ale już w transporcie towarzyszącym temu przemysłowi tak oraz w handlu , bo będą tam tylko pośrednikami . Nie mogą pracować w transporcie osób jako prowadzący pojazdy ale mogą być konduktorami sprawdzającymi bilety .

Mogą być naukowcami , bo jest jedna rzeczywistość i jedno jej poznanie , w sensie możliwości wglądu . Mogą być asystentami profesorów . Nie mogą być jednak szefami grup ani nauczycielami akademickimi .

Nie mogą być lekarzami ani policjantami ale mogą być strażakami .

Podsumowanie

W tym krótkim opracowaniu nie sposób podać opisów ani wyczerpać listy wszystkich ograniczeń jakie nakłada na nas wszystkich konieczność odgraniczenia od siebie nurtu oHT od nurtu oHOM w obszarze zawodów .

Jednak z tego krótkiego wykazu wyłania się zrozumienie czym jest rozgraniczenie nurtów życia oHOM od oHT . Daje się pojąć jego istota . Najogólniej można powiedzieć , że oHOM nie mogą decydować w grupach ani wpływać bezpośrednio na kształt fizyczności osób . Niektóre z tych ograniczeń dotyczą tylko takiej sfery produkcji , której celem jest zbycie wytworzonego towaru . Oczywistym jest , że oHOM może uszyć ubranie dla siebie i swojego partnera , jak również może przygotować jedzenie , również w kręgu przyjacielskim ale tylko oHOM .

Jako oHT powstrzymam się od jedzenia i picia przyrządzonego przez oHOM , na przyjęciu towarzyskim u oHOM ale mogę być tam obecny . Mogę też spożyć tam produkty zakupione w handlu . Temu wycofaniu nie towarzyszy umniejszenie mojego szacunku dla osoby gospodarza . Po prostu nie przyjmę od niego tego , co jest dobre dla niego ale nie jest dobre dla mnie . To zabezpieczenie nie jest symetryczne czyli , że oHOM nie musi się powstrzymywać od jedzenia i picia na spotkaniu towarzyskim u oHT .

Mamy dwa lata na dokładne wyznaczenie obszaru działalności oHOM . W ciągu tego czasu ścieranie się wzajemne dwóch nurtów ulegnie złagodzeniu . Jestem pewien , że na wyznaczonych sobie obszarach osoby oHOM znajdą wiele możliwości życia i wiele źródeł radości , i rozumiejąc konieczność tych ograniczeń poczują się w pełni akceptowani , bo to im się należy .





powrót