Stan umiejętności dorosłych

W erze, w której rewolucja cyfrowa zmienia gospodarki i społeczeństwa, kluczowe jest, aby ocenić biegłość dorosłych w zakresie umiejętności czytania i pisania, liczenia i adaptacyjnego rozwiązywania problemów. Umiejętność czytania i pisania pozwala jednostkom rozumieć i wchodzić w interakcję z szeroką gamą informacji, od treści online po skomplikowane dokumenty. Umiejętność czytania i pisania jest niezbędna do zarządzania finansami, interpretowania danych i podejmowania świadomych decyzji.

Adaptacyjne rozwiązywanie problemów pozwala dorosłym stawiać czoła wyzwaniom, wprowadzać innowacje i dostosowywać się do nowych okoliczności. Łącznie umiejętności te stanowią podstawę nie tylko do rozwoju osobistego i zawodowego, ale także do poruszania się po zawiłościach współczesnego życia.

Badanie umiejętności dorosłych ujawnia nierówny krajobraz umiejętności zarówno w obrębie krajów i gospodarek, jak i między nimi. Kilka krajów wyróżnia się pod względem umiejętności. Finlandia, Japonia, Holandia, Norwegia i Szwecja wyróżniają się we wszystkich trzech domenach umiejętności, przewyższając wszystkie inne kraje i gospodarki. Oznacza to, że na przykład większa część ich populacji potrafi zrozumieć i ocenić długie teksty, pojąć złożone lub ukryte znaczenia i wykorzystać istniejącą wiedzę do zrozumienia i wykonania zadań.

Na drugim końcu spektrum 11 krajów uzyskało wyniki poniżej średniej OECD w zakresie umiejętności czytania i pisania, liczenia i adaptacyjnego rozwiązywania problemów: Chile, Chorwacja, Francja, Węgry, Izrael, Włochy, Korea, Litwa, Polska*, Portugalia i Hiszpania. Co alarmujące, we wszystkich badanych krajach i gospodarkach prawie 20% dorosłych jest uważanych za osoby o słabych wynikach we wszystkich dziedzinach umiejętności. Ci dorośli mają problemy z podstawowymi umiejętnościami, takimi jak czytanie prostych tekstów lub rozwiązywanie podstawowych zadań arytmetycznych i problemów. Odsetek osób o słabych wynikach waha się od 44% dorosłych w Chile do 7% w Japonii.

Uwaga pod tym fragmentem :

Uwaga: Dorośli w wieku 16-65 lat. *Należy zachować ostrożność przy interpretacji wyników ze względu na wysoki odsetek respondentów o nietypowych wzorcach odpowiedzi. Zobacz Notatkę dla Polski w Przewodniku dla czytelników OECD (2024). Statystycznie istotne zmiany na poziomie 5% są wyróżnione pogrubioną czcionką. APS nie jest porównywalny z cyklem badania 1. Szwajcaria, Chorwacja, Łotwa i Portugalia nie uczestniczyły w cyklu badania 1.

Źródło: OECD (2024), tabela A.2.1 (L,N,A) i tabela A.3.1 (L,N) w załączniku A.


<< koniec cytatu z Raportu .

Raport dostępny >>tutaj . Przekład na polski >>Raport.pdf ( jest to przekład maszynowy , są błędy , ale niewiele) .

Odniesienia

OECD (2015), baza danych badania umiejętności osób dorosłych (PIAAC), http://www.oecd.org/skills/piaac/

publicdataandanalysis/ (dostęp: 23 sierpnia 2024 r.).

OECD (2018), baza danych badania umiejętności osób dorosłych (PIAAC), http://www.oecd.org/skills/piaac/

publicdataandanalysis/ (dostęp: 23 sierpnia 2024 r.).

OECD (2012), baza danych badania umiejętności osób dorosłych (PIAAC), http://www.oecd.org/skills/piaac/

publicdataandanalysis/ (dostęp: 23 sierpnia 2024 r.).

OECD (2024), Czy dorośli mają umiejętności, których potrzebują, aby odnieść sukces w zmieniającym się świecie?: Badanie

umiejętności osób dorosłych 2023, OECD Skills Studies, OECD Publishing, Paryż, https://doi.org/10.1787/b263dc5d-en.

Na prośbę autorów podaję , że : Dane statystyczne dla Izraela są dostarczane przez i na odpowiedzialność odpowiednich władz izraelskich. Wykorzystanie takich danych przez OECD nie narusza statusu Wzgórz Golan, Wschodniej Jerozolimy i izraelskich osiedli na Zachodnim Brzegu na mocy prawa międzynarodowego.

Jest to adaptacja oryginalnej pracy OECD. Opinie wyrażone i argumenty użyte w tej adaptacji nie powinny być przedstawiane jako oficjalne poglądy OECD lub jej państw członkowskich

Analiza raportu

Raport jest obszerny (42 strony ) i jest niewątpliwie bardzo interesujący , i to z wielu punktów widzenia . Pokazuje on bardzo niskie miejsce Polski na mapie rozkładu inteligencji w Europie . Widzimy tam także Izrael w miejscu równie niechlubnym i to także jest bardzo interesujące w świetle wydarzeń bieżących , ale i historii tego państwa od 70 lat .

Poświęcę Żydom słów kilka , bo sami się o to proszą - najchętniej bym o nich zapomniał . W przypadku Izraela interpretacja i zrozumienie zjawiska obniżenia inteligencji mieszkających tam Żydów jest w sposób oczywisty zanikiem rozumu na skutek łamania praw boskich ( „kiedy Bóg chce człowieka ukarać , to odbiera jemu rozum” ) . Od dziesiątków lat okradają miescową ludność z ziemi , dręczą i mordują . Są złodziejami i mordercami . Poziom umysłowy takiej grupy narodowej musi ulec degradacji i to właśnie nastąpiło , to wyraz bożej sprawiedliwości .

W przypadku Polski wyjaśnienie leży gdzie indziej . Od 70 lat jesteśmy pod wpływem zaborców, najpierw Rosji do 1989, teraz Niemcy mieszają nam w polityce i gospodarce , kontynuując niemiecki Kulturkampf wobec Polaków , podbudowany pogardą i wyzyskiem . Do upadku Polski przyczynia się ponadto destrukcyjny wpływ Kościoła Katolickiego ( wyłożył to jasno prof.Krzemiński ) .

W raporcie omawiany jest wpływ umiejętności ( lub ich niedostatek ) na rynek pracy , a także na poziom zadowolenia z życia . Niestety Polska znalazła się nieomal na samym końcu tabeli wyników. Obywatele naszego kraju posiadają umiejętności czytania, pisania i rachunkowe tylko na poziomie najbardziej elementarnym , co niestety oznacza trudności odnalezienia sie w złożoności współczesnego świata . W oczywisty sposób ogranicza to zdolność Polaków do rozwoju kraju . Przykro patrzy się na pozycję Polski w wynikach Raportu .

Mapa inteligencji Europy. Jak wyjaśnić zaskakujące zróżnicowanie na mądrzejszą północ i mocno ograniczone intelektualnie południe ?

Kiedy przyjrzeć się wynikom Raportu z uwagi na rozmieszczenie geograficzne poszczególnych państw , to rzuca się w oczy , że najlepsze wyniki osiągnęły państwa północne Europy : Finlandia, Szwecja, Norwegia, Holandia, Dania , a najgorsze państwa południowej Europy : HIszpania , Włochy , państwa Bałkanów . Co to oznacza ?

Strefa południowa to katolicyzm , a północna to protestantyzm . Reforma protestantyzmu zatrzymała się tak właśnie , mniej więcej na połowie Europy . Pochód protestantyzmu na południe zatrzymali Jezuici , którzy do tego zostali powołani .

Z tego zróżnicowania inteligencji płynie prosty wniosek , znany zresztą od dawna , tym razem udowodniony precyzyjnym , wieloletnim i powtarzanym badaniem , że

katolicyzm upośledza zdolności intelektualne

Pismem doktrynalnym religii ( kościołów ) chrześcijańskich jest Nowy Testament (NT) . WIele lat temu ( 20lat) wykazałem niszczące działanie NT na umysł chrześcijan ( >>tutaj ) . Są to działania świadome kościoła katolickiego (KK) , który jest spadkobiercą twórców NT. ( to jest to słynne „pójdźcie ze mną , a uczynię was rybakami ludzi” ) . Wierni kościołów łowieni są „siecią” NT .

Procesowi demontażu zdolności umysłowych ulegają zarówno protestanci jaki katolicy . A jednak są jeszcze inne różnice , decydujące o przepaści intelektualnej pomiędy północą , a południem . Jedną z istotnych różnic jest , że protestanci wyrzucili ze swoich kościołów figury (rzeźby) , a katolicy nie . To ma ogromne znaczenie . Bóg nie pozostawia bez kary ludzi zwracających się z prośbami do figur ( patrz Dekalog , zabraniający czynienia figur ) , a w tych krajach ( także w Polsce ) są one powszechnie obecne.

Ograniczone zdolności , to ograniczenie rozwoju kraju

Jak zauważa raport , ograniczone zdolności umysłowe dorosłych hamują rozwój , a nawet wręcz go uniemożliwiają . W tym momencie historii , w jakiej znaleźliśmy się obecnie , populacja ludzka stanęła przed wyzwaniami , które mogą być zrealizowane tylko przez społeczeństwa o nieuszkodzonych zdolnościach umysłowych .

Połowa Europy ma ograniczenie intelektu w stopniu upośledzenia , a północ , która jest w wyraźnie w lepszym stanie także jest daleka od stanu , w jaki Stwórca wyposażył swoje stworzenie . Takimi narodami można łatwo manipulować ( i to robi się od setek lat ) , ale od takich narodów nie można oczekiwać marszu ku nowoczesności, ani tym bardziej zrozumienia dla naprawy Ziemi , mocno uszkodzonej, co wymaga także kosztów i poświęcenia .

Działalność destrukcyjna KK w świetle obowiązującego prawa

Psychika ludzka jest powiązana ściśle z ciałem . Uszkodzenie intelektu można i należy więc rozpatrywać w kategoriach uszkodzenia ciała .

Co grozi w Polsce za uszkodzenie ciała drugiej osoby ?

Zgodnie z art. 157 § 1 Kodeksu karnego, kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia, inny niż określony w art. 156 § 1 KK, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Jest to spowodowanie tzw. średniego uszczerbku na zdrowiu. Natomiast według § 2 tego przepisu, kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwający nie dłużej niż 7 dni, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Jest to zatem tzw. lekki uszczerbek na zdrowiu.

Ubytek inteligencji obserwuje się u członków KK przez całe ich życie . Nawet po wystąpieniu z KK , osoba taka ma uszkodzenie czakry 3Oko przez kolejne 11 lat , co bardzo zmienia jej psychikę I relacje z ludźmi. Mamy więc niewątpliwie doczynienia z ciężkim uszkodzeniem .

Tekst paragrafów został omówiony >>tutaj i >> tutaj . Pierwszy z autorów napisał :

Przestępstwo uszkodzenia ciała, niezależnie od tego, czy spowodowano lekki czy średni uszczerbek na zdrowiu, jest poważnym naruszeniem prawa karnego w Polsce. Istnieją odpowiednie przepisy i procedury, które pozwalają na ściganie sprawców i wymierzanie kar w zależności od okoliczności konkretnego przypadku."

Z tekstu Raportu wynika , że osłabienie zdolności intelektualnych powinno się traktować jako ciężki uszczerbek na zdrowiu ( trwający u wielu całe życie ) , choćby dlatego , że to ograniczenie wyklucza osobę z wykonywania bardziej wymagających zawodów, a często czyni go po prostu niekompetentnym w wykonywanym zawodzie .

Kierując się stanem prawnym oraz wiedzą o człowieku , oceniam , że działalność kapłanów KK jest przestępstwem .

Zatrudnione osoby zwane kapłanami ( pobierają wynagrodzenie i kierują się listą obowiązków ) , osłabiają , żeby nie powiedzieć ograbiają ufnych wiernych ze zdolności intelektualnych , co jest trwałym , cieżkim uszczerbkiem zdrowia osoby ludzkiej . Całą instytucję oceniam przeto jako organizację przestępczą razem z ich głową w Watykanie i towarzyszącą jemu świtą.

Zalecenia Raportu dla decydentów

Autorzy raportu zastanawiają sie , co mają zrobić decydenci państw dla podniesienia zdolności intelektualnych Obywateli , bo jest to niezbędne dla funkcjonowania państw . Prostą drogą do tego jest likwidacja kościołów chrześcijańskich ( w tym najgorszego z nich katolickiego ) oraz zakaz dystrybuowania NT , podobnie jak zakazano dystrybucji Mein Kampf Adolfa HItlera .

Dalsze podtrzymywanie bytu kościołów chrześcijańskich zagraża wprost istnieniu Ziemi . Wykazałem to na zjawisku uszkodzenia czakr ziemi , jakie miało miejsce wskutek kultywowani obyczaju świąt , zwanych "Świętami Bożego Narodzenia" . Opisałem to pod tytułem „Życzenia antyświąteczne” , datowane 16 grudnia . Spełnienia innych rytuałów tych zgromadzeń także prowadzi do uszkodzeń czakr Ziemi , ponieważ tak reaguje System Zycia na działania destrukcyjne wykonywane na umysłach populacji ludzkiej . Kilka miliardów ludzi każdego dnia podlega brutalnym działaniom kapłanów chrześcijańskich z wykorzystaniem NT .

Jak pisałem w „Tajemnice Nowego Testamentu” cytując Huizingę „Homo Ludens” , zadawanie „zagadki NT” wprowadza odbiorcę w stan agonalny. To określenie dobrze oddaje destrukcję psychiki człowieka poddanego manipulacji przez kapłana NT . „Stan agonalny” - te słowa powinny wzbudzać przerażenie i wstręt do osobników serwujących to światu .. przerażenie i wstręt .. przerażenie i wstręt ..

Tak dokonuje się codziennie zbrodnia na nieświadomych podstępu wiernych kościołów chrześcijanskich . Idą do kościołów po miłość , a otrzymują cios prosto w serce - to jest zdrada zaufania , czyn potworny i dlatego taki brzemienny w skutkach ( Słownik Doroszewskiego - Zbrodnia - ciężkie wykroczenie przeciwko normom społeczno-etycznym . )

Przyszłość Ziemi

Nie mamy wyjścia . Tak jak musimy przestać smrodzić węglem i ropą , tak musimy przestać zasmradzać umysły ludzkie NT . Apele o poszanowanie drugich istot nie przemawiają . Dochodzi teraz apel o ratowanie Ziemi .

Bóg-Stwórca oczekuje od nas , że położymy koniec tym starożytnym metodom zniewalania człowieka .

W Raporcie zauważa się także niepokojący trend osłabienia zdolności umysłowych wszystkich państw OECD . Rzeczywiście , takie osłabienie ma miejsce . Demolujemy Ziemię w wielu obszarach , w wielu systemach jej funkcjonowania .

Niszczymy atmosferę , zmieniając tym mechanizmy oddychania . Zakłócamy strumień 'czi' promieniowaniem anten telefonii komórkowej . Emitujemy wprost na ziemię z góry, z satelitów strumienie fal i uszkadzamy nie tylko delikatne życie warstwy biologicznej Ziemi , ale także powodujemy wstrząs w strumieniu 'czi' na dużych wysokościach , co zakłóca procedury życia wszystkich istot żywych .

Nasze myślenie nie dokonuje się tylko wewnątrz naszych głów . Jak mówi poeta „słowo przychodzi do mnie” i tak to

nasza inteligencja istnieje nie tylko w nas , ale ona istnieje dookoła nas , w strumieniu 'czi'.

Niszczymy 'czi' , niszczymy naszą inteligencję .

Powiększamy nieustannie ilość reaktorów jądrowych , a to ich obecność szczególnie obniża naszą inteligencję . Stwórca stworzył nam kokon ochronny przed promieniowaniem kosmicznym i dzięki temu w tym spokojnym miejscu mogło zakwitnąć i trwać życie . My ten kokon wypełniliśmy niepożądanymi bodźcami zakłócającymi , wręcz niszczącymi to życie . Nasza inteligencja jest przejawem życia . Zabijanie życia skutkuje zanikiem inteligencji .

Sygnalizowałem już , że zwiększenie ilości reaktorów jądrowych wpłynie osłabiająco na inteligencję . To zjawisko pogłębia się nieustannie od lat . Idąc tą drogą dojdziemy do całkowitego zaniku zdolności pojmowania czegokolwiek .


Na prośbę autorów nadmieniam , że : “Opracowanie to jest adaptacją oryginalnej pracy OECD. Opinie wyrażone i argumenty użyte w tej adaptacji nie powinny być przedstawiane jako oficjalne poglądy OECD lub jej państw członkowskich”.