powrót









PRAWO cz.2


46/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że na ustach ma szeroki uśmiech, w sercu noże ( zabiłbym, gdybym mógł )

47/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że robi tajemnicze wrażenie, jakby chował coś w zanadrzu , a nic tam nie ma i satysfakcję czerpie z faktu zainteresowania jego osobą oraz z tego, że nic tam nie ma i nikt o tym nie wie

48/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że świadomie biega zamaszyście i konstruuje tak swoją istotna obecność, czerpiąc stąd zyski, jednocześnie nie ma nic do powiedzenia w sprawie, co umiejętnie skrywa

49/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że z powodu awansu na lidera grupy bądź organizacji , dystansuje się do dawnych znajomych

50/ Nie ma wolności kobieta cofać akceptacji dla mężczyzny, jesli pozostaje z nim dalej, po tym, kiedy uczynił on krok w życiu dla niej niezrozumiały, powodujący kolizje z otoczeniem, na przykład z jej rodziną



51/ Nie ma wolności człowiek pozostać obojętny na smierć bliskiego w kręgu rodzenstwa i ich współmałżonków lub dzieci i wnuków

52/ Nie ma wolności człowiek pozostać obojętny na smierć i przez to nie uczestniczyć w pogrzebie: swojego dziecka i jego współmałżonka, swojego współmałżonka , również rozwiedzionego i jego dzieci, wnuka i jego współmałżonka ; nawet pomimo doznanych uraz z ich strony

53/ Nie ma wolności człowiek mieć za wroga drugiego z powodu decyzji (z jego rozumu płynących), które ten podjął w procesie wychowywania swoich dzieci

54/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że jesli coś miałoby nie udać się w sprawie jest pewien, że znajdzie sposób, by zatuszować ujawnione, źle o nim swiadczące szczegóły

55/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że skierowuje innych 'jak piłkę' ku własnym celom

56/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: dałem ci trochę czasu na wypowiedź, teraz twój czas minął, dalej nie słucham

57/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: nie mówisz moimi sformułowaniami, mizeroto

58/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: nisko was oceniam, jesteście powolni

59/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że stara się tylko przepchnąć swoje, by być już po drugiej stronie

60/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: choćbyś się nie wiem jak starał i tak nie wykupisz się z tego, że masz zaszczyt być ze mną



61/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że widok słabnięcia innych poprawia się jego samopoczucie, łowi więc chciwie takie obserwacje i napawa się nimi

62/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: kto nie finezyjny w ogładzie swojej, tego odrzucam

63/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: wszyscy są głupcami, dlatego to co robią i mówia jest bzdurą - słucham i uśmiecham się ale odrzucam

64/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że swiadomie doprowadza do tego, żeby komuś zrobiło się głupio

65/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że swiadomie głośno zaznacza początek akcji słowami 'zróbmy to' , ustalając tym swoje pierwszeństwo, ale za tym nie uruchamia działania - niech inni to zrobią

66/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że aby odepchnąć argumenty dyskutanta, zohydza go w myślach obraźliwymi określeniami ( brudas, krzywas itp) zamiast go słuchać

67/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że w jakiej sytuacji pozna kogoś, tak go szufladkuje na stałe

68/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, żeby mówić do kogoś małymi dawkami , by ten powoli dojrzewał na jego korzyść

69/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: ' czyjeś problemy? - nie moje, więc nie istnieją dla mnie, żyję dalej jak żyłem, nie włączam się w czyjeś życie ' (ważne szczególnie w grupach rodzinnych i pracowniczych)

70/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że żąda w sprawie dowodu na celowość działania – metoda na powstrzymanie od działania , bo każdą argumentację łatwo podważyć



71/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że cel 'uzdrawianie sytuacji' - usprawiedliwia jego zdaniem stosowanie wszystkich środkow i nie cofa się przed tym

72/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że kto nie składa jemu wyrazów szacunku, tego odrzuca

73/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że nie identyfikując się z grupą , w której jest obecny, ma gotowość pójścia na 'trudne' układy ze zwierzchnością, czyli decyduje się zająć pozycję niekoleżeńską wobec członków grupy i robi to

74/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że odrzuca osoby dążące do zmian

75/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że traci szacunek dla takich, którzy nie chcą się gruntownie przeobrazić

76/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: tak, dobrze to zrobiłeś ale za późno, zawsze za późno, byleby ktoś nie poczuł się dobrze

77/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że walczy z każdym, kto może umniejszyć jego zyski, wykonując podobną jak on działalność

78/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że złości sie, bo drugi nie robi czegoś, lub nie tak robi - oczywiście mowa o długotrwałej agresji a nie o chwilowej, odwołanej w duchu po namysle (do 30 sek)

79/ Nie ma wolności kobieta ( ale też homoseksualista oraz lesbijka ) postępować z drugim tak, że pozostając z nim w związku postanawia: spotkam się z innym , pójdę z nim do łóżka , a nieobecność wytłumaczę jakoś

80/ Nie ma wolności kobieta (ale też homoseksualista oraz lesbijka) postępować z drugim tak, że pozostając z nim w związku postanawia: spotkam się z innym pogadać , a nieobecność wytłumaczę jakoś



81/ Nie ma wolności kobieta (ale też homoseksualista oraz lesbijka ) postępować z innymi tak, że myśli: jakiś ty naiwny, ja jestem górą, robię co chcę z innymi

82/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli : 'co będę musiał to powiem , lecz bez musu zachowam dla siebie ' - separowanie się

83/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że wyrywa się do rządzenia, spychając innych brutalnie myśląc: 'co mi się tu bedą wyrywać do przodu' - jego wizja musi być na wierzchu

84/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że żąda złożenia motywacji dla konkretnego działania wtedy , kiedy sam nie ma wątpliwości dla tego działania - motywacja w funkcji prośby

85/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że mając ukryty cel, którego postanowił nie nie ujawnić, przystępuje do osoby, grupy, bez planu, poszukując możliwości realizacji - 'agent'

86/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że odczytuje kontakt z innymi jako ich intencjonalny twór, dostrzeganą spontaniczność odrzuca jako nieprawdziwą

87/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi według zasady: trzeba być surowym, nieustępliwym, bo jak im dać palec, to będą chcieli całą rękę

88/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że stosuąc zasadę: jak cię widza, tak cię piszą -wmontowuje im więc w pamięć swój wizerunek: 'choćby dziś myśleli o mnie odwrotnie, kiedyś będą myśleli tak, jak tego ja chcę'

89/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że wykorzystuje wmontowaną treść . Wcześniej podał komuś wiadomość, po czasie staje się ona historycznym faktem z czego może skorzystać i opiera na tej wiadomości kolejny wywód

90/ Nie ma wolności człowiek rzucać na drugiego przekleństw



91/ Nie ma wolności człowiek pozostawać z drugim w związku małżenskim nienawidząc go (pozostając wrogim w swym wnętrzu)

92/ Nie ma wolności człowiek pozostawać z drugim w związku małżeńskim nienawidząc go i czekając na jego śmierć, i czerpać przyjemność z jego słabnięcia

93/ Nie ma wolności człowiek wynosić się nad innych używając słownictwa fachowego, rzadkiego, dla nich być może niezrozumiałego , pozorowac w ten sposób 'światowy' styl bycia

94/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że dokonuje działań ukrytych dla opanowania sytuacji i do zajęcia pozycji kontrolującego zdarzenia w grupie , z pozorowaniem neutralności na poziomie koleżeństwa

95/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że śpiewa pieśń miłosną, by poczuć się górą (przyciągnięta czyjaś uwaga) , a wtedy obojętnieje