dodane 11.12.02 431/ i 432/
dodane 13.12.02 433/, 434/, 435
dodane 25.12.02 435 , 436, 437, 438
dodane 15.02.03 439, 440, 441
poprawiony 9.11.03 225,
dodane 2015.09.15 442, 443, 444, 445
PRAWO
1/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że dokonuje zmian wbrew poglądom innych (chyba, że ich broni )
2/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że dokonując zła, prezentuje na zewnątrz upiększony wizerunek własnej osoby maskujący to zło
3/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że napiera w sprawie pomimo oporu innych, dla własnej wygody
4/ Nie ma wolności człowiek przyspieszać spraw, pomimo oporu innych, dla własnej wygody
5/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że emanuje sztucznie energią - taka maska, by przepychać swoje
6/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że rozładowuje nagromadzone napięcia w grupie poprzez sprowokowanie 'rozróby' i skierowanie agresji na wybrane osoby
7/ Nie ma wolności człowiek komenderować innymi, tzw.'drylem' uruchamiać działanie
8/ Nie ma wolności człowiek oczekiwać korzyści od drugiego w zamian za niestawianie przeszkód
9/ Nie ma wolności człowiek nie ujawniać swoich myśli tym, z którymi współdziała
10/ Nie ma wolności człowiek uważać, że praca i wysiłek jest dla frajerów
11 / Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że inni są przy nim jak muchy na słoniu , a on wprawdzie wysłuchuje ich ale nie zmienia kursu
12 /Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że uważa za dobre to, co robią inni , o ile powiększa to jego konto - w przeciwnym wypadku jest to złe
13 /Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że wypalają się emocje innych a on pozostaje nietknięty, bo kontrolował swoje zaangażowanie - stąd czerpie poczucie wyjątkowości
14 /Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że włazi, wszędzie zajrzy, do duszy z kaloszami , świadomy zakłócania spokoju innych
15 /Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że zgani innych za cokolwiek, żeby zachować przewagę szefa 'fachowca', wywołując u nich poczucie winy i spychając ich w ten sposób do grupy podporządkowanych sobie 'niefachowców' lub 'nieporządnych'
16/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, żeby wiązać ich umowami. Cel jawny nie jest przy tym najważniejszy, głównym celem jest związanie umową kogoś, kto jest wolny, byleby wolny być przestał
17/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że symuluje kontakt towarzyski w celu wciągnięcia w nurt swego działania
18/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że dba o siebie jedynie, bo jest 'osobno' emocjonalnie, stąd czerpie uzasadnienie dla izolowania się i kiedy inni są zaangażowani w jego byt - ' ja ich o to nie prosiłem ' - on odpowie
19/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że napawa się zadowoleniem , gromadząc dobra poza prawem (poza regułami grupy)
20/Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że tworzy formalizmy pseudoprawne dla przepychania swojego
21/Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że skupia ich uwagę na jednym aspekcie zjawiska, sprawy, narzucającym się mniej przenikliwej lub niedoinformowanej osobie jako jedyne, niekorzystne rozwiązanie i na wynikającym stąd, narzucającym się dalszym postępowaniu z komentarzem, 'nie ma innego wyjścia ' , a jednocześnie zachowuje pełną świadomość innego , lepszego rozwiązania
22/Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że upaja drugiego wizją sukcesu dla uzyskania jego zgody, bez troski o możliwość realizacji
23/Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że w chwale majestatu narzuca działanie (oszołomienie majestatem) bez troski o efekt
24/Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że numeruje ludzi i myśli o nich jak o numerach, abstrahując od ich imion i nazwisk
25/Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że ktoś jest zrozpaczony przez niego, więc on chętnie popatrzy sobie na to jeszcze trochę
26/Nie ma człowiek wolności użycia nieswojego samochodu ani innego nieswojego pojazdu
27/ Nie ma wolności człowiek żebrać , prosząc o dopłatę do zakupu czegoś, na przykład żywności
28/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że udaje chorego, by zdobyć ich przychylność
29/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że deklaruje zaangażowanie w sprawę, ze specjalnym tego podkreśleniem, dla utwierdzenia innych w takim przekonaniu , a jednocześnie postanawia niedotrzymać słowa
30/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że chociaż uczestniczy formalnie we wspólnych sprawach to skrycie przeszkadza
31/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że wyjada dla siebie małe kąski ze wspólnego, skrycie, ze stratą dla innych
32/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że pasożytuje na innych pod pozorem niezdolności do działania
33/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że kiedy obecność innych przeszkadza mu, narasta w nim agresja, której nie tłumi dbając przy tym o to , by nie była ona widoczna na zewnątrz
34/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że na zewnątrz jest promienny, 'złoty' a wewnątrz zimny pozostaje
35/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że daje poparcie woli tam, gdzie widzi zysk, szybko cofając poparcie, kiedy zysk staje się wątpliwy
36/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że kiedy znajomość przynosi zysk wtedy ją podtrzymuje, kiedy przestaje przynosic zyski wtedy zrywa ją
37/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że postrzega drugich jako członków grup społecznych: chłop, robotnik, arystokrata i traktuje ich zgodnie z przyjętym prestiżem grupy
38/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że w rozmowie z drugim ma plugawe wyobrażenia : jego nagość, wylewa na niego wydzieliny (swoje, czyjeś)
39/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że jako głowa grupy ma poczucie tymczasowości, choć na zewnątrz udaje przywództwo , nie czując się odpowiedzialnym za całość
40/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że kiedy orzeka w sprawie , a ktoś ma inne zdanie, taki staje się jego wrogiem
41/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że będąc na szczycie , czerpie stąd poczucie swojej wyjątkowości na świecie - u góry jest miejsce tylko dla niego, wszyscy inni z otoczenia są pod nim
42 /Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że dyskutuje problemy jakiekolwiek (zawsze jakieś się znajdą) , aż do zmęczenia drugiej strony, byleby ze swoich korzyści nie ustąpić
43/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że klnie na drugiego w myśli ile sił, zza zasłony uśmiechu
44/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli ironicznie o drugim: ' dajmy mu spokój' - odprawiane nad głupim nieborakiem
45/ Nie ma wolności człowiek działać zakładając : 'umówiłem się, zrobię to choćby po trupach'
46/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że na ustach ma szeroki uśmiech, w sercu noże ( zabiłbym, gdybym mógł )
47/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że robi tajemnicze wrażenie, jakby chował coś w zanadrzu , a nic tam nie ma i satysfakcję czerpie z faktu zainteresowania jego osobą oraz z tego, że nic tam nie ma i nikt o tym nie wie
48/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że świadomie biega zamaszyście i konstruuje tak swoją istotna obecność, czerpiąc stąd zyski, jednocześnie nie ma nic do powiedzenia w sprawie, co umiejętnie skrywa
49/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że z powodu awansu na lidera grupy bądź organizacji , dystansuje się do dawnych znajomych
50/ Nie ma wolności kobieta cofać akceptacji dla mężczyzny, jesli pozostaje z nim dalej, po tym, kiedy uczynił on krok w życiu dla niej niezrozumiały, powodujący kolizje z otoczeniem, na przykład z jej rodziną
51/ Nie ma wolności człowiek pozostać obojętny na smierć bliskiego w kręgu rodzenstwa i ich współmałżonków lub dzieci i wnuków
52/ Nie ma wolności człowiek pozostać obojętny na smierć i przez to nie uczestniczyć w pogrzebie: swojego dziecka i jego współmałżonka, swojego współmałżonka , również rozwiedzionego i jego dzieci, wnuka i jego współmałżonka ; nawet pomimo doznanych uraz z ich strony
53/ Nie ma wolności człowiek mieć za wroga drugiego z powodu decyzji (z jego rozumu płynących), które ten podjął w procesie wychowywania swoich dzieci
54/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że jesli coś miałoby nie udać się w sprawie jest pewien, że znajdzie sposób, by zatuszować ujawnione, źle o nim swiadczące szczegóły
55/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że skierowuje innych 'jak piłkę' ku własnym celom
56/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: dałem ci trochę czasu na wypowiedź, teraz twój czas minął, dalej nie słucham
57/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: nie mówisz moimi sformułowaniami, mizeroto
58/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: nisko was oceniam, jesteście powolni
59/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że stara się tylko przepchnąć swoje, by być już po drugiej stronie
60/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: choćbyś się nie wiem jak starał i tak nie wykupisz się z tego, że masz zaszczyt być ze mną
61/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że widok słabnięcia innych poprawia się jego samopoczucie, łowi więc chciwie takie obserwacje i napawa się nimi
62/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: kto nie finezyjny w ogładzie swojej, tego odrzucam
63/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: wszyscy są głupcami, dlatego to co robią i mówia jest bzdurą - słucham i uśmiecham się ale odrzucam
64/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że swiadomie doprowadza do tego, żeby komuś zrobiło się głupio
65/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że swiadomie głośno zaznacza początek akcji słowami 'zróbmy to' , ustalając tym swoje pierwszeństwo, ale za tym nie uruchamia działania - niech inni to zrobią
66/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że aby odepchnąć argumenty dyskutanta, zohydza go w myślach obraźliwymi określeniami ( brudas, krzywas itp) zamiast go słuchać
67/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że w jakiej sytuacji pozna kogoś, tak go szufladkuje na stałe
68/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, żeby mówić do kogoś małymi dawkami , by ten powoli dojrzewał na jego korzyść
69/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: ' czyjeś problemy? - nie moje, więc nie istnieją dla mnie, żyję dalej jak żyłem, nie włączam się w czyjeś życie ' (ważne szczególnie w grupach rodzinnych i pracowniczych)
70/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że żąda w sprawie dowodu na celowość działania – metoda na powstrzymanie od działania , bo każdą argumentację łatwo podważyć
71/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że cel 'uzdrawianie sytuacji' - usprawiedliwia jego zdaniem stosowanie wszystkich środkow i nie cofa się przed tym
72/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że kto nie składa jemu wyrazów szacunku, tego odrzuca
73/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że nie identyfikując się z grupą , w której jest obecny, ma gotowość pójścia na 'trudne' układy ze zwierzchnością, czyli decyduje się zająć pozycję niekoleżeńską wobec członków grupy i robi to
74/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że odrzuca osoby dążące do zmian
75/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że traci szacunek dla takich, którzy nie chcą się gruntownie przeobrazić
76/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli: tak, dobrze to zrobiłeś ale za późno, zawsze za późno, byleby ktoś nie poczuł się dobrze
77/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że walczy z każdym, kto może umniejszyć jego zyski, wykonując podobną jak on działalność
78/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że złości sie, bo drugi nie robi czegoś, lub nie tak robi - oczywiście mowa o długotrwałej agresji a nie o chwilowej, odwołanej w duchu po namysle (do 30 sek)
79/ Nie ma wolności kobieta ( ale też homoseksualista oraz lesbijka ) postępować z drugim tak, że pozostając z nim w związku postanawia: spotkam się z innym , pójdę z nim do łóżka , a nieobecność wytłumaczę jakoś
80/ Nie ma wolności kobieta (ale też homoseksualista oraz lesbijka) postępować z drugim tak, że pozostając z nim w związku postanawia: spotkam się z innym pogadać , a nieobecność wytłumaczę jakoś
81/ Nie ma wolności kobieta (ale też homoseksualista oraz lesbijka ) postępować z innymi tak, że myśli: jakiś ty naiwny, ja jestem górą, robię co chcę z innymi
82/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że myśli : 'co będę musiał to powiem , lecz bez musu zachowam dla siebie ' - separowanie się
83/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że wyrywa się do rządzenia, spychając innych brutalnie myśląc: 'co mi się tu bedą wyrywać do przodu' - jego wizja musi być na wierzchu
84/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że żąda złożenia motywacji dla konkretnego działania wtedy , kiedy sam nie ma wątpliwości dla tego działania - motywacja w funkcji prośby
85/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że mając ukryty cel, którego postanowił nie nie ujawnić, przystępuje do osoby, grupy, bez planu, poszukując możliwości realizacji - 'agent'
86/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że odczytuje kontakt z innymi jako ich intencjonalny twór, dostrzeganą spontaniczność odrzuca jako nieprawdziwą
87/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi według zasady: trzeba być surowym, nieustępliwym, bo jak im dać palec, to będą chcieli całą rękę
88/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że stosuąc zasadę: jak cię widza, tak cię piszą -wmontowuje im więc w pamięć swój wizerunek: 'choćby dziś myśleli o mnie odwrotnie, kiedyś będą myśleli tak, jak tego ja chcę'
89/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że wykorzystuje wmontowaną treść . Wcześniej podał komuś wiadomość, po czasie staje się ona historycznym faktem z czego może skorzystać i opiera na tej wiadomości kolejny wywód
90/ Nie ma wolności człowiek rzucać na drugiego przekleństw
91/ Nie ma wolności człowiek pozostawać z drugim w związku małżenskim nienawidząc go (pozostając wrogim w swym wnętrzu)
92/ Nie ma wolności człowiek pozostawać z drugim w związku małżeńskim nienawidząc go i czekając na jego śmierć, i czerpać przyjemność z jego słabnięcia
93/ Nie ma wolności człowiek wynosić się nad innych używając słownictwa fachowego, rzadkiego, dla nich być może niezrozumiałego , pozorowac w ten sposób 'światowy' styl bycia
94/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że dokonuje działań ukrytych dla opanowania sytuacji i do zajęcia pozycji kontrolującego zdarzenia w grupie , z pozorowaniem neutralności na poziomie koleżeństwa
95/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że śpiewa pieśń miłosną, by poczuć się górą (przyciągnięta czyjaś uwaga) , a wtedy obojętnieje
96/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że mając wizję ztechnicyzowanego świata , dąży do jej realizacji , a kto nie jest jego zwolennikiem, tego postrzega jako wroga
97/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że widząc skutki negatywne swoich poczynań dla innych, nie zaprzestaje ich, cel własny stawiając na pierwszym miejsc
98/ Nie ma wolności człowiek uważać, że kontakt z innymi to starcie dwóch maszyn, dwóch systemów, i postępować tak, jakby tak było
99/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że sam bytując w świecie 'wyższym' czasami zanurza się w niższym, na chwilę, niezobowiązująco, innych bierze niepoważnie, nie obchodzą go
100/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że dyskutując z drugim skupia się na nim, by go zdekoncentrować, temat i spór są pozorem
101/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że w kontaktach zachowuje gotowość do uderzenia z całych sił, on nie wątpi kiedy kąsą , a kąsą z całych sił
102/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że uważa, iż każdy odpowiednio 'szturnięty' , pobudzony, powie mu coś interesującego
103/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że w kontaktach zachęca do wynurzeń, negatywnie świadczących w jego mniemaniu o drugim , a jednocześnie wyraźnie poświadcza swoją dla tej osoby akceptację, zachowując negatywny o niej pogląd
104/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że w sprawie, znając brakujący element 'układanki' , zachowuje go dla siebie, dalej dyskutuje. Przewaga bawi go , dając mu poczucie wyższości.
105/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że wymyśla dla drugiego działanie praktyczne, sensowne, jednak z jakichś powodów dla niego trudne, uderzając go w ten sposób.
106/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że w kontakcie z drugim wyławia poszczególne słowa korzystne dla jego spraw mówiąc: 'Jak świetnie to powiedziałeś' - pozorna akceptacja
107/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że dlugo okrąża ofiarę, wytrwale dążąc do celu. Z każdym spotkaniem będzie cierpliwie łapał okazję, cierpliwie czekając na sposobność uderzenia. Umie powstrzymać niecierpliwość.
108/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że planując atak, starannie, dlugo i po mistrzowsku przygotowuje się , zanim go wykona, delektując się
109/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że kiedy coś darował, to potem wszystko, czego mieć nie może, to trafia na listę wyrzeczeń z powodu tamtej darowizny
110/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że oszałamia przejawami swojej bytności, głośno i obszernie w celach uzyskania korzyści
111/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że ukazuje się im wiecznie stroskany, wzbudzając tym współczucie
112/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że pomija znajomego, jego rolę w życiu dotąd wspólnym, jakby go nie było
113/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że w wymianie towarzyskiej pilnie dba o to, by wszystko co robi wymieniać na wzrost pozycji towarzyskiej
114/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że zachowuje obojętność na wyniszczanie innych skutkiem własnych egoizmów. Patrzy na to osądzając: 'ludzie wyniszczają się i przychodzą następni'
115/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że świadomie wyładowuje na innych swoje niedobre samopoczucie, pozostawiając je na nich
116/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi myśląc: 'połknąłem zysk nie patrząc na innych, świat jest dalej taki sam, pretensje na bok'
117/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi myśląc: 'pozwólmy sprawom toczyć się. Moralność to tylko niepotrzebne mędrkowanie '
118/ Nie ma wolności człowiek gardzić czyjąś działalnością, jakąś dziedziną działania
119/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że traktuje pracownika jakby 'dorabiał sobie' , a nie zarabiał na życie - wynikły stąd brak troski o realną wysokość jego dochodów
120/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi myśląc: 'brutalne wysławianie to nieszkodliwy 'bulgot' jedynie, ścichnie i świat jest dalej taki sam, więc pretensje na bok'
121/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi w przedsięwzięciach wspólnych , w których decyduje tak, że naraża innych na straty (również nadmierny wysilek) tylko w celu osiągnięcia całkowitej pewności sukcesu - by wątpliwości w sukces nie dopuścić
122/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że zagarnia wspólny zysk dla siebie i nie reaguje na pretensje udając, że nic się nie stalo
123/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że dręczy drugiego podstępnie i niezauważalnie , aż do zniszczenia
124/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że współżyje z kobietą i myśli jednocześnie o niej 'co mnie ona obchodzi'.
125/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że okazuje ogromny zapał dla sprawy , a jest jej przeciwnikiem, byle utrzymać się w grupie
126/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że okazuje energię w działaniu na pokaz , a jest przeciwny sprawie i spowalnia, byleby utrzymać się w grupie
127/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że prezentuje siebie jako osobę zdolną rozwiązać problem grupy , a nie ma takiego wyobrażenia - celem jego jest przejęcie przywództwa
128/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że działa , dotykając boleśnie swoim działaniem drugiego, świadomie i z udawaniem, że robi tak z przymusu sytuacji
129/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że zapewnia drugiego, że od jego zaangażowania (wykonania) zależy jego z kolei zaangażowanie w sprawę , z jednoczesnym zamiarem niedotrzymania obietnicy
130/ Nie ma wolności człowiek traktować innych jak przeciwników i jeśli są słabi, i pozwolą na to, to zabiera im przemocą
131/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że licząc na zarobek podejmuje działanie ze świadomością, że będzie musiał czynic zło
132/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że prowadzi w ramach grupy pozorowane i nieskuteczne działanie, w celu zachowania stanowiska
133/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że działa niezgodnie ze statutowymi obowiązkami w zamian za korzyści materialne
134/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że na zarzut popełnienia przestępstwa odpowie: 'Teraz wszyscy tak robią.'
135/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że pozorując zgodność z przepisami wynajduje okazje do czynienia przestępstwa
136/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że odstępuje od statutowych obowiązków w zamian za korzyści materialne
137/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że potęguje brzydotę niemiłych wspomnień o kimś i niechęć skierowuje na tą osobę – powodem niechęć do tego kogoś wywołana aktualnym przewinieniem
138/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że za pieniądze robi w grupie porządek, strasząc wyrzuceniem i krzykiem
139/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że niszczy u kogoś przemocą lub naciskiem jego odrębne cechy osobowe, nawet jeśli robi to 'dla dobra' organizacji
140/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że wyznaczając innym role w organizacji , wrogo traktuje odstępstwa od roli tak wyznaczonej
141/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że wrogo traktuje wlasne dzieci i ich partnerów , kiedy chcą oni żyć na swój sposób (dzieci powyżej 11,5 roku życia).
142/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że traktuje wrogo członków organizacji, którzy chcą opuścić jej szeregi
143/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że traktuje jak wroga kogoś, bo ten zmienia swoją decyzję (zmiana decyzji uchybieniem )
144/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że zagłusza drugiego wielomównością , watpliwościami tylko dlatego, że ten przeszkadza mu
145/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że zagłusza drugiego wielomównością , watpliwościami tylko dlatego, że ten przeszkadza mu, z postanowieniem powierzchownego zgadzania się i jednoczesnym mnożeniem wątpliwości
146/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że kiedy ktoś przeszkadza mu, wtedy postanawia nieustannie zaprzeczać
147/ Nie ma wolności człowiek postępować tak , że kiedy ktoś przeszkadza mu, wtedy postanawia nieustannie zaprzeczać lub postanawia - 'poprzednio przestał, kiedy powiedziałem mu 'to i to', powtórzę więc to samo'
148/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że gorączkowo poszukuje sposobu, by zamknąć drugiemu usta
149/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że tworzy o drugim falszywą negatywną opinię niepodbudowaną faktami
150/ Nie ma wolności człowiek uważać, że życie to miejsce prób, szkoła , a działanie to ćwiczenia , bez zobowiązań i bez winy, dyktowane swobodną fantazją
151/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że kiedy odebral już swój dział , tak długo zwiększa potem swoje zaslugi , umniejszając zaslugi innych, aż widzi ponownie, że mu się jeszcze należy
152/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że tak dlugo szuka wad w kimś, aż utwierdzi się w przekonaniu, że atak jest jedynie słusznym postępowaniem - pomija przy tym zalety drugiego i czynniki łagodzące opinię o nim
153/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że uzmysławiając sobie swój błąd w postępowaniu z kims skierowuje swoją złość z tego powodu na niego
154/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że wyławia ze strumienia życia zdarzenia sprzyjające zamykaniu się na drugiego, dążyć tak do skostnienia stosunków, bo to daje wygodę i zwalnia z ryzyka odpowiedzialności za drugiego
155/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że traktuje drugiego jak wroga z domniemania jedynie
156/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że sam czerpie z aktywności innych ale im nie oddaje swojego z kolei zaangażowania w sprawę, kooperuje tylko z 'większymi' od siebie
157/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że inicjuje atmosferę uniesienia w sprawie, inni potem w niej trwają, kiedy on w tym czasie 'powraca na ziemię'
158/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że 'używa' drugiego do przywrócenia sobie potencjalu życia jego kosztem
159/ Nie ma wolności człowiek traktować innych tak, że 'kto się do mnie zbliży, ten zginie jeśli zechcę, na każdego znajdę sposób'
160/ Nie ma wolności człowiek myśleć o innych : 'będziecie robić tylko to, co ja zechcę, taki jestem ,wiem to o sobie '
161/ Nie ma wolności człowiek działać myśląc : 'w moim towarzystwie życie zamiera, ludzie przestają działać'
162/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że myśli : 'biorę sobie kogoś, to wtedy robię z nim co chcę, jest moją własnością'
163/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że stwarza aurę tajemniczości z zamiarem niewyjasniania, dla zdobycia przewagi i stąd władzy
164/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że 'chodził po gzymsie podwieszony niewidzialną nicią', teraz uchodzi za bohatera i czerpie z tego korzyści
165/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że tak planuje przyszłość, by ewentualne ujawnienie diałań przestepczych i wynikające stad pretensje móc zamienić w żart, choć całość działań płynie u niego z rachuby na korzyść
166/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że kiedy przeczuwa zbliżanie się czasu pretensji ze strony drugiego, wówczas ruga go za byle co, byle te pretensje odsunąć
167/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że myśli on o innych : 'co niechętnie ode mnie przyjmują, to wkomponowuję w regulamin, w procedurę'
168/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że przyłapany na nieudanym działaniu skrywa intencje celowości psucia i mówi 'dajcie mi czas a zobaczycie poprawę' - działa źle planowo
169/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że przyłapany na psuciu skrywa intencje celowości psucia , a jako punkt obrony wysuwa prawo wolności osobistej do takiego działaniu, sugerując tym działanie pozytywne choć nieakceptowane
170/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że przyłapany na nieudanym działaniu nie skrywa intencji psucia ( i tak sobie to zaplanowal), mówi 'stało się, nie cofniecie tego, i tak jestem niezastąpiony'
171/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że myśli : 'wiem co lubisz w innych, więc to udaję, śmiejąc ci się w nos i już nie wystąpisz przeciwko mnie'
.172/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że działa przestępczo do momentu napotkania oporu, ustępuje wtedy na przeczekanie, podejmuje działanie inaczej - po pierwszych pretensjach , a przed wznowieniem oporu symuluje poprawę
173/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że działa przestępczo do momentu napotkania oporu, ustępuje wtedy na przeczekanie, podejmuje działanie inaczej - po pierwszych pretensjach , a przed wznowieniem oporu symuluje poprawę i ponadto podejmuje próby tuszowania, udając dobry stosunek do drugiego
174/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że działa przestępczo do momentu napotkania oporu, ustępuje wtedy na przeczekanie, podejmuje działanie inaczej - po pierwszych pretensjach , a przed wznowieniem oporu symuluje poprawę z symulowaniem trudności procesu przemiany
175/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że działa przestępczo do momentu napotkania oporu, ustępuje wtedy na przeczekanie, podejmuje działanie inaczej - po pierwszych pretensjach , a przed wznowieniem oporu symuluje poprawęi udaje zmartwienie - 'coś się święci', ma przeczucie katastrofy ( katastrofy zaplanowanej przez niego jako ucieczka przed wykryciem przestępstwa )
176/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że działa przestępczo do momentu napotkania oporu, ustępuje wtedy na przeczekanie, podejmuje działanie inaczej - po pierwszych pretensjach , a przed wznowieniem oporu symuluje poprawę 'mozoli się' , a tu 'nieoczekiwanie' katastrofa
177/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że działa przestępczo do momentu napotkania oporu, ustępuje wtedy na przeczekanie, podejmuje działanie inaczej - po pierwszych pretensjach , a przed wznowieniem oporu symuluje poprawę - 'mozolenie się, siny z wysiłku'
178/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że działa przestępczo do momentu napotkania oporu, ustępuje wtedy na przeczekanie, podejmuje działanie inaczej - po pierwszych pretensjach , a przed wznowieniem oporu symuluje poprawę - 'mozolenie się, siny z wysiłku, furia rozpaczy'
179/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że działa przestępczo do momentu napotkania oporu, ustępuje wtedy na przeczekanie, podejmuje działanie inaczej - po pierwszych pretensjach , a przed wznowieniem oporu symuluje poprawę z zaskoczeniem - 'co się stało ! ? - zdziwienie, bezradność'
180/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że działając w sprawie celowo powoduje drobne kolizje, by odwrócić uwagę od zamierzonych działań niszczących
181/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że swój egoizm i samowolę skrywa pod płaszczem uprzejmości
182/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że swój egoizm i samowolę skrywa pod płaszczem eleganta, ' światowca'
183/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że swój egoizm i samowolę skrywa pod płaszczem uprzejmości i dyryguje energicznie innymi
184/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że swój egoizm i samowolę skrywa pod płaszczem uprzejmości i dodaje do tego udawanie cierpienia w służbie innym
185/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugimi tak, że skrywając egoizm i samowolę pod płaszczem światowca dodaje : 'ze mną zyskacie'
186/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugimi tak, że skrywając egoizm i samowolę pod płaszczem światowca dodaje : 'ze mną zyskacie' i roztacza wizję bogatej przyszłości dodając: 'nie wolno tego bogactwa roztrwonić' , stąd wnioskuje dalej konieczność oszczędzania
187/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugimi tak, że skrywając egoizm i samowolę pod płaszczem światowca dodaje : 'ze mną zyskacie , a tych którzy podejdą konsumpcyjnie, tych usuniemy '
188/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugimi tak, że skrywając egoizm i samowolę pod płaszczem światowca dodaje : 'ze mną zyskacie' , i wymyśla ideał państwa szczęśliwości przy założonym wymogu oszczędzania
189/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugimi tak, że skrywając egoizm i samowolę pod płaszczem światowca dodaje :'ze mną zyskacie' , i wymyśla ideał państwa szczęśliwości przy założonym wymogu oszczędzania, i utrwala ten model wymyślając sposoby , i stosuje je
190/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugimi tak, że skrywając egoizm i samowolę pod płaszczem światowca dodaje 'ze mną zyskacie' , i wymyśla ideał państwa szczęśliwości przy założonym wymogu oszczędzania, i utrwala tego model wymyślając sposoby , i stosuje je , i dodaje : 'robię błędy jak każdy człowiek, bo jestem spośród was'
191/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugimi tak, że skrywając egoizm i samowolę pod płaszczem światowca dodaje 'ze mną zyskacie' , i wymyśla ideał państwa szczęśliwości przy założonym wymogu oszczędzania, i utrwala tego model , wymyślając sposoby , i stosuje je , i dodaje : 'jestem skromny, nie hulam'
192/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugimi tak, że skrywając egoizm i samowolę pod płaszczem światowca dodaje 'ze mną zyskacie' , i wymyśla ideał państwa szczęśliwości przy założonym wymogu oszczędzania, i utrwala ten model , wymyślając sposoby , i stosuje je , i dodaje : 'pragnę szczęścia dla wszystkich'
193/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugimi tak, że skrywając egoizm i samowolę pod płaszczem światowca dodaje 'ze mną zyskacie' , i wymyśla ideał państwa szczęśliwości przy założonym wymogu oszczędzania, i utrwala ten model , wymyślając sposoby , i stosuje je , i dodaje : 'wycofałem się z życia, bo jestem ponad przeciętność'
194/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugimi tak, że skrywając egoizm i samowolę pod płaszczem światowca dodaje 'ze mną zyskacie' , i wymyśla ideał państwa szczęśliwości przy założonym wymogu oszczędzania, i utrwala ten model , wymyślając sposoby , i stosuje je , i dodaje godny 'image' , tworzy go na pokaz, choć wycofał się z życia publicznego
195/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by wywołać u niego niepokój ruchowy, automatyzm
196/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by wywołać u niego widoczne znużenie
197/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by wywołać u niego otępienie
198/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by wywołać u niego poirytowanie
199/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by wywołać u niego onieśmielenie
200/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by tamten niewolniczo powtarzał wypowiadane przez niego kwestie
201/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by wymusić u niego swoje zwierzchnictwo
202/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by wywołać u niego sympatię do siebie
203/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by tworzyć typy ludzi, obserwując powstawanie pewnych modeli
204/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na kobietach, by je uwodzić dowolnie
205/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by spowodować jego śmierć
206/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by spowodować jego śmierć, planując moment jej nastąpienia
207/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by przywiązać go do siebie, by trwale służył mu
208/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by czynić go wulgarnym
209/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na kobiecie, by wynaturzyć jej instynkt kopulacji
210/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na kobiecie, by wynaturzyć jej instynkt kopulacji na stałe
211/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by spowodować u niego depresję, bo odniósł wrażenie, że został zaatakowany
212/ Nie ma wolności człowiek skupiać się na drugim tak, by z kaprysu spowodować jego śmierć
213/ Nie ma wolności człowiek programować drugiego do dokonania zabójstwa
214/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że wciąga go w pułapkę , a jednocześnie usypia jego czujność rozprawiając o tym, że świat jest zły i że rozumie jego obawy w sprawie
215/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że wciąga go w pułapkę usypiając jego czujność stwierdzeniami w rodzaju 'łap życie na gorąco' lub 'okazja może uciec' itp
216/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że wciąga go w pułapkę eksponując przy tym bezczelnie zło zamaskowane w niezwykły sposób (rodzaj wyzwania połaczony z ryzykiem zdemaskowania)
217/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że skoro udało się przeprowadzić kilkakrotnie wciągnięcie kogoś w pułapkę w określony sposób, jest więc okazja, by uczynić z tego jawny styl działania i chlubić się nim przed ofiarami (tzw 'renoma') , nie rozumiejącymi dogłębnego sensu pułapki
218/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że skoro udało się przeprowadzić kilkakrotnie wciągnięcie kogoś w pułapkę w określony sposób, jest więc okazja, by uczynić z tego jawny styl działania i chlubić się nim przed ofiarami (tzw 'renoma') , nie rozumiejącymi dogłębnego sensu pułapki, i dodaje do tego jako argument zachęcający ofiarę, że sprawa będzie miała dla niej wpływ 'błogosławiony' (wspaniały)
219/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że proponuje mu rywalizację w sprawie mając w planie 'chwyt poniżej pasa' (tzw. pułapka) - również świadoma rywalizacja ze słabszym, propozycja od silniejszego
220/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że planując pułapkę proponuje transakcję jawnie, 'na rynku', usypiając tym czujność ofiary,
221/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że wywołuje u niego szok
222/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że w jego obecności drąży temat udając oburzonego niesprawiedliwością, w celu wzbudzenia u niego agresji do osoby trzeciej – tzw. 'napuszczanie'
223/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że planuje zrobić dla niego coś małego, małowartościowego , by ten oddał mu potem z zyskiem
224/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że niszczenie dobra przedstawia mu jako sprzątanie (porządkowanie)
225/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że zdanie fałszywe podaje mu jako zdanie prawdziwe
( było: Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że fałsz podaje mu za prawdę – poprawione 10-11-2003)
226/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że przedstawia mu uczynienie łajdactwa jako czynu oczyszczającego
227/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że psuje mu wizerunek miłości fizycznej kobiety i mężczyzny przedstawiając go jako tzw.'rypanie' lub tzw.'pokalanie' itp.
228/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że przedstawia siebie jako obrońcę dobra, które mogło ponieść uszczerbek, ale na szczęście on to spostrzegł ( maska dla łajdactwa, które następnie chce uczynić)
229/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że przedstawia mu przeszłość w taki sposób, by doprowadzić go do wyciągnięcia fałszywych wniosków na temat przyszłości
230/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że wzbudza w nim strach, że nierobienie kariery to pozostawanie w tyle za innymi , w celu popchnięcia go do decyzji korzystnej dla siebie i niekorzystnej dla niego
231/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że głosi mu hasło 'idź na całość' ze świadomością wpychania go w pułapkę, w zło, także ze świadomością psucia jego charakteru
232/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że kusi go władzą za dokonanie czynu nieetycznego
233/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że kusi drugiego władzą za dokonanie czynu nieetycznego, nadając temu uroczystą oprawę i tak tworzyć na niego pułapkę
234/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że świadomie czyni zło i rozprawia ogólnie o dobroci
235/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, żeby rozprawiać stale w swoim kręgu o dobroci, mając świadomość, że to dobra tarcza przed podejrzeniami i jednocześnie czynić zło
236/ Nie ma wolności człowiek postępować tak , żeby rozprawiać stale w swoim kręgu o dobroci, mając świadomość, że to dobra tarcza przed podejrzeniami i czynić zło , i ponadto nadać swoim rozważaniom o czynieniu dobroci walor 'filozofii dobroci'
237/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, żeby rozprawiać stale o dobroci, mając świadomość, że to dobra tarcza przed podejrzeniami i czynić zło, i ponadto 'emanować' dobrocią
238/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, żeby rozprawiać stale o dobroci, mając świadomość, że to dobra tarcza przed podejrzeniami i czynić zło , i dbać o to , by otaczała go sława dobroczynności
239/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że kiedy jest dotknięty nieszczęściem i współczują mu to on śmieje się z nich w duchu , śmieje się z 'tych idiotów'
240/ Nie ma wolności człowiek uważać (żywić przekonania ), że człowiek władzy to 'kowal' , a ludzie to oporna materia oraz, że 'człowiek władzy' wyposażony w przodującą myśl przewodnią, której brak tłumowi , jest postępowy , a więc lepszy
241/ Nie ma wolności człowiek , zajmując stanowisko tzw.'człowieka władzy' , używać jako tarczy dla swojej samowoli twierdzenia, że kto uderza w człowieka władzy, ten uderza w byt społeczny
242/ Nie ma wolności człowiek uważać, że kto raz został tzw.'człowiekiem władzy' , ten jest nim na zawsze i że trzeba żeby pospólstwo o tym pamiętało
243/ Nie ma wolności człowiek uważać, że tzw.'człowiek władzy' może zmieniać stanowisko tylko na inne stanowisko człowieka władzy, inne propozycje uwłaczają mu
244/ Nie ma wolności człowiek uważać, że z najwyższego stanowiska (w określonej grupie) 'człowiek władzy' odejść nie może
245/ Nie ma wolności człowiek głosić wyższości rasy germańskiej
246/ Nie ma wolności człowiek głosić, że z obserwacji historii wynika, że Niemcy są sprawniejsi od innych narodów
247/ Nie ma wolności człowiek glosić, że Niemcy zawsze rosną w siłę, odradzają się i w tym ich wyższość przejawia się
248/ Nie ma wolności człowiek glosić, że Niemcy uwolnili świat od Żydów, prawie im się to udalo, i tylko oni mogą tego dokonać
249/ Nie ma wolności człowiek należący niegdyś do formacji militarnych Niemiec hitlerowskich, chlubić się przeszłością wojenną
250/ Nie ma wolności człowiek odsuwać od siebie wiedzę historyczną o Niemcach , bądź lekceważyć ją, by móc im sprzyjać
251/ Nie ma wolności człowiek głosić, że kiedy rozważyć jacy Niemcy byli, to niezależnie od zbrodni, jakich się dopuścili i tak lepiej będzie, by znowu byli jako okupanci , z uwagi na ich zalety cywilizacyjne
252/ Nie ma wolności kobieta postępować z mężczyzną tak, że ma jednego stałego mężczyznę i 'na boku' przelotne miłostki połączone z fizycznymi stosunkami
253/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że żeby nie utracić poparcia finansowego rodziny staje po stronie rodziny przeciwko partnerowi w związku małżeńskim
254/ Nie ma wolności kobieta postępować z mężczyzną tak, że jeden mężczyzna jej nie wystarcza, ma więc dwóch , a jeden o drugim nie wie
255/ Nie ma wolności mężczyzna postępować tak, że pełni rolę uzupełniającą dla dwóch i więcej kobiet, które pozostają w trwalych związkach z innymi mężczyznami
256/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że cieszy się z faktu, że ten ma nieudane życie
257/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że wchodzi z nim w kontakty z uwagi na planowane zyski , a kiedy zysków brak, wtedy staje się jego wrogiem
258/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że wstępuje w zawód chirurga bądź dentysty, bo fascynuje go widok krwi i tak manipuluje przy zabiegu, by tej krwi było jak najwięcej
259/ Nie ma wolności lekarz postępować z pacjentem tak, że w jego obecności wyobraża sobie stosowanie technik inwazyjnych nie informując go o tym
260/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że będąc lekarzem doświadcza przyjemności zadając pacjentowi ból
261/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że wypunktowuje naganne cechy u niego i naganne zdarzenia, znajdując przyjemność w umniejszaniu drugiego
262/ Nie ma wolności człowiek postępować z dzieckiem tak, że kierując się zazdrością o sukcesy kwestionuje jego pomysły, podkopując tym jego wiarę w siebie, powstrzymując jego działanie, nie pozwalając mu na rozwój
263/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że prowokuje szokujący akt, by spowodować rozpad grupy (rodziny)
264/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że wikła go w jakąś sprawę po to, by nie mógł on podjąć działania w innym miejscu
265/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że wikła go w jakąś sprawę po to, by nie mógl on podjąć działania w innym miejscu , stwarza też pozór zaistnienia konieczności podjęcia określonego działania , a ofiara sama wikła się w nią
266/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że postanawia go zabić, bo ten jest przeciwnikiem jego spraw
267/ Nie ma wolności człowiek postępować z bliskim tak, że odpycha go od siebie marudzeniem, niezadowoleniem z jego dokonań, z postępowania
268/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że w sprawie, na jego sprzeciw ma jako odpowiedź pogardę, bo uważa, że to on tu decyduje
269/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że nikt nie może mu przeszkodzić w swobodzie stawiania żądań, interesy i argumenty innych pomija
270/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że zabiera w celu przywłaszczenia jego mienie, używając lub grożąc natychmiastowym użyciem gwałtu na osobie
271/ Nie ma wolności człowiek postępować z drugim tak, że zabiera w celu przywłaszczenia jego mienie , doprowadzając go do stanu nieprzytomności lub bezbronności
272/ Nie ma wolności człowiek wbrew woli osoby powołanej do opieki lub nadzoru, uprowadzać lub zatrzymywać małoletniego albo osobę nieporadną ze względu na jej stan psychiczny lub fizyczny
273/ Nie ma wolności człowiek dopuszczać się czynnej napaści na funkcjonariusza Policji lub innego organu powołanego do ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego, w związku z pełnieniem obowiązków służbowych
274/ Nie ma wolności obywatel kraju, wchodzić w porozumienie z sobą działająca na rzecz obcej organizacji w celu działania na szkodę interesów politycznych swojego kraju
275/ Nie ma wolności człowiek sprowadzać zdarzenie, które zagraża życiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach ( 100 pł.minim gdy dobro prywatne: 3 tys pł.minim gdy dobro publiczne) mające postać eksplozji materialów wybuchowych lub łatwopalnych albo innego gwałtownego wyzwolenia energii, rozpowszechnienia się substancji trujących, duszących lub parzących, albo promieniowania radioaktywnego
276/ Nie ma wolności człowiek zawierać potajemnie związek malżeński jeśli pozostaje już w związku małżeńskim
277/ Nie ma wolności człowiek zabierać w celu przywłaszczenia cudze mienie ruchome
278/ Nie ma wolności człowiek zlecać drugiemu zabójstwo człowieka
279/ Nie ma wolności człowiek pozbawiać drugiego człowieka życia
280/ Nie ma wolności człowiek uchylać się od płacenia alimentów
281/ Nie ma wolności człowiek postąpić wbrew obowiązkowi troszczenia się o osobę poniżej 16 roku życia albo o osobę nieporadną ze względy na jej stan psychiczny lub fizyczny, i porzucić ją
282/ Nie ma wolności człowiek wbrew szczególnemu obowiązkowi, dopuścić do ruchu niesprawny pojazd, bądź osobę nietrzeźwą jako kierowcę
283/ Nie ma wolności człowiek manipulować ludźmi dokonując szantażu, by dopuścili się oni przestępstw
284/ Nie ma wolności człowiek manipulować ludźmi dokonując szantażu, by dopuścili się oni przestępstw, używając lub grożąc natychmiastowym użyciem gwałtu na osobie
285/ Nie ma wolności człowiek powodować u drugiego ból i strach , w szczególności trwający do 70s
286/ Nie ma wolności człowiek powodować u drugiego ból i strach , w szczególności w czasie do 50 minut
287/ Nie ma wolności człowiek powodować u drugiego ból i strach , w szczególności w czasie do 13 godzin
288/ Nie ma wolności człowiek powodować u drugiego ból i strach , w szczególności w czasie powyżej 13 godzin
289/ Nie ma wolności człowiek używać przemocy lub groźby bezprawnej w celu zmuszenia funkcjonariusza publicznego albo osoby do pomocy przybranej, do zaniechania prawnej czynności służbowej
290/ Nie ma wolności człowiek ograniczać drugiego człowieka w jego prawach ze względu na jego bezwyznaniowość lub przynależność wyznaniową
291/ Nie ma wolności człowiek publicznie nawoływać do do czynów skierowanych przeciwko jedności sojuszniczej państwa z drugim państwem sprzymierzonym albo takie czyny publicznie pochwalać
292/ Nie ma wolności człowiek , w celu osiągnięcia korzyści materialnej, udaremniać lub utrudniać dokonanie przetargu na szkodę właściciela mienia albo osoby lub instytucji, na rzecz której przetarg jest dokonywany
293/ Nie ma wolności człowiek , w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmować korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę
294/ Nie ma wolności człowiek zaznawać nieprawdę lub zatajać prawdę , składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy
295/ Nie ma wolności człowiek , wykorzystując cudze wierzenia religijne lub cudzą łatwowierność w sprawach wiary , wprowadzać w błąd inne osoby i powodować zbiegowisko lub inne zakłócenie porządku publicznego
296/ Nie ma wolności człowiek zmuszać inną osobę do podjęcia czynności religijnej lub do udzialu w obrzędzie religijnym albo do powstrzymania się od takiej czynności lub obrzędu
297/ Nie ma wolności człowiek , w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadzać inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia wlasnym lub cudzym mieniem, za pomocą wprowadzenia w błąd albo wyzyskania błędu, lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania
298/ Nie ma wolności człowiek , obywatel jakiegoś kraju, uczestniczyć w działalności obcego państwa lub zagranicznej organizacji mającej na celu pozbawienie niepodległości, oderwanie części terytorium, obalenie przemocą ustroju lub osłabienie mocy obronnej kraju, albo działając na rzecz obcego wywiadu godzić w podstawy bezpieczeństwa lub obronności kraju
299/ Nie ma wolności człowiek użyczać innej osobie mienia lub dokumentu w celu ukrycia niedoboru w mieniu organizacji i wprowadzać w ten sposób w błąd organ kontroli
300/ Nie ma wolności człowiek , bez wymaganego zezwolenia, wyrabiać, gromadzić lub przechowywać materialy lub przyrządy wybuchowe albo inne przedmioty mogące sprowadzić niebezpieczeństwo powszechne dla życia lub zdrowia ludzkiego, albo dla mienia w znacznych rozmiarach
301/ Nie ma wolności człowiek przemocą wywoływać poronienie u kobiety ciężarnej albo w inny sposób, bez jej zgody, przerywać ciążę lub doprowadzać do tego przemocą, groźbą bezprawną lub podstępem
302/ Nie ma wolności człowiek używać przemocy lub groźby bezprawnej w celu wywarcia wpływu na czynności świadka, biegłego lub tłumacza, albo w związku z tymi czynnościami dopuszczać się na nich czynnej napaści
303/ Nie ma wolności człowiek publicznie lżyć, wyszydzać lub poniżać jakikolwiek naród, ustrój jakiegoś państwa lub jego naczelne organy
304/ Nie ma wolności człowiek publicznie pochwalać faszyzm lub jakąkolwiek jego odmianę
305/ Nie ma wolności człowiek zatajać dowody niewinności osoby podejrzanej o popełnienie przestępstwa
306/ Nie ma wolności człowiek pozbawiać drugiego człowieka wzroku, sluchu, mowy, zdolności płodzenia
307/ Nie ma wolności człowiek powodować u drugiego ciężkie kalectwo, ciężką chorobę nieuleczalną lub długotrwalą chorobę zazwyczaj zagrażającą życiu, trwałą chorobę psychiczną, trwałą calkowitą lub znaczną niezdolność do pracy w zawodzie, albo trwałe, poważne zeszpecenie lub znieksztalcenie ciala
308/ Nie ma wolności człowiek pozbawiać drugiego wolności
309/ Nie ma wolności człowiek pozbawiać drugiego wolności , w szczególności powyżej 14 dni
310/ Nie ma wolności człowiek pozbawiać drugiego wolności, jeśli ponadto łączyło się to ze szczególnym udręczeniem
311/ Nie ma wolności człowiek , rzecz uzyskaną za pomocą czynu bezprawnego, nabywać lub pomagać do jej zbycia, albo w celu osiągnięcia korzyści majątkowej tę rzecz przyjmować lub pomagać w jej ukryciu
312/ Nie ma wolności człowiek naruszać zarządzenie wydane dla ochrony tajemnicy państwowej, sprowadzając niebezpieczeństwo jej ujawnienia
313/ Nie ma wolności człowiek kierować przeciwko drugiemu ścigania o przestępstwo poprzez tworzenie fałszywych dowodów lub inne podstępne zabiegi
314/ Nie ma wolności człowiek zabijać drugiego na jego żądanie ( w tym również tzw. eutanazja )
315/ Nie ma wolności człowiek , namową lub przez udzielenie pomocy doprowadzać drugiego do targnięcia się na własne życie
316/ Nie ma wolności człowiek , nadużywając stosunek zależności lub wyzyskanie krytycznego położenia doprowadzać inną osobę do poddania się czynowi nierządnemu lub do wykonania takiego czynu
317/ Nie ma wolności człowiek , będąc obywatelem jakiegoś kraju podejmować działalności zmierzającej do pozbawienia niepodległości, obalenia przemocą ustroju, osłabienia mocy obronnej
318/ Nie ma wolności człowiek wykorzystywać działalności organizacji, by zagarniać mienie na szkodę organizacji, nabywców lub dostawców
319/ Nie ma wolności kobieta zabijać dziecka w okresie porodu, pod wpływem jego przebiegu, po upływie 2 godzin
320/ Nie ma wolności człowiek osiągać korzyść majątkową, zmuszając drugiego do rozporządzenia mieniem groźbą zamachu na życie lub jego zdrowie , albo gwałtownego zamachu na jego mienie
321/ Nie ma wolności człowiek uderzać drugą osobę lub w inny sposób naruszać jego nietykalność cielesną, bez pozostawiania śladów na jego ciele lub pozostawiając nieznaczne ślady
322/ Nie ma wolności człowiek publicznie lżyć wyszydzać lub poniżać grupę ludności lub poszczególną osobę z powodu jej bezwyznaniowości lub przynależności wyznaniowej
323/ Nie ma wolności człowiek, będąc zatrudnionym w organizacji gospodarczej, sprzedawać nie mając do tego uprawnień, zamiast towaru przeznaczonego do sprzedaży w tej jednostce, towar własny lub innej osoby
324/ Nie ma wolności człowiek, będąc obywatelem jakegoś kraju, wchodzić w porozumienie z osobą dzialającą na rzecz obcej organizacji, w celu dzialania na szkodę interesów politycznych swojego kraju
325/ Nie ma wolności człowiek, postąpić wobec osoby, względem której ma obowiązek troszczenia się tak, że pozostawia ją w położeniu grożącym bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia
326/ Nie ma wolności człowiek, będąc zatrudnionym w organizacji zagarniać jej mienie w szczególności, jeśli zarządza tą organizacją bądź jest odpowiedzialny za nadzór bądź ochronę
327/ Nie ma wolności człowiek narażać drugiego na niebezpieczeństwo
328/ Nie ma wolności człowiek narażać drugiego na niebezpieczeństwo utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia, w szczególności kiedy sprawca ma obowiązek troszczenia się o osobę narażoną
329/ Nie ma wolności człowiek, nie posiadając uprawnień, otwierać zamknięte pismo lub pocztę elektroniczną dla niego nieprzeznaczone, albo ukrywać lub niszczyć cudzą korespondencję, zanim adresat się z nią zapozna, albo przylączać się do linii telekomunikacyjnej, albo podstępnie uzyskiwać nie przeznaczoną dla niego, tak nadaną wiadomość
330/ Nie ma wolności człowiek, wyzyskiwać działalności organizacji gospodarczej i w porozumieniu z innymi osobami zagarniać mienie wielkiej wartości (pow.100 pl. minim.) na szkodę organizacji, nabywców bądź dostawców
331/ Nie ma wolności człowiek brać udzialu w bójce bądź w pobiciu, w którym naraża się czlowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia
332/ Nie ma wolności człowiek brać udzialu w bójce bądź w pobiciu, w którym naraża się człowieka na bezpośrednie niebezpieczenstwo utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia, w szczególności kiedy następstwem bójki bądź pobicia jest ciężkie uszkodzenie ciała lub ciężki rozstrój zdrowia
333/ Nie ma wolności człowiek brać udziału w bójce bądź w pobiciu, w którym naraża się czlowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia, w szczególności kiedy następstwem bójki bądź pobicia jest śmierć czlowieka
334/ Nie ma wolności człowiek, będąc w organizacji odpowiedzialnym za bezpieczeństwo i higienę pracy, dopuszczać do zagrożenia utraty zdrowia drugiego
335/ Nie ma wolności człowiek, rozpijać maloletniego, dostarczając mu napojów alkoholowych , ułatwiać mu ich spożywanie lub nakłaniać go do ich spożywania
336/ Nie ma wolności człowiek czynić przygotowań do stworzenia zagrożenia bezpieczeństwa publicznego bądź mienia w znacznych rozmiarach (pow. 100 pł. minim.)
337/ Nie ma wolności człowiek, sam będąc chory na chorobę przenoszoną drogą płciową, narażać drugą osobę na zarażenie tą chorobą
338/ Nie ma wolności człowiek przywłaszczać mienie, nie będące jego własnością
339/ Nie ma wolności człowiek wprowadzać w błąd organ państwowy w sprawach mających znaczenie dla bezpieczeństwa, przez udzielenie mu fałszywych wiadomości albo przez dostarczenie mu podrobionych albo przerobionych dokumentów, lub też innych przedmiotów
340/ Nie ma wolności człowiek obrażać uczuć religijnych innych osób, znieważając publicznie przedmiot czci religijnej lub miejsce przeznaczone do publicznego wykonywania obrzędów religijnych
341/ Nie ma wolności człowiek w odniesieniu do materiałów o charakterze pornograficznym : sporządzać je w celu rozpowszechniania, rozpowszechniać, przechowywać, przenosić, przesyłać, przewozić, wspierać takie działania - pisma druki, fotografie, filmy, nagrania lub inne przedmioty o wspomnianym charakterze pornograficznym.
342/ Nie ma wolności człowiek kwestionować istnienia obozów śmierci stworzonych przez państwo III-ciej Rzeszy
343/ Nie ma wolności człowiek puszczać w obieg przerobiony lub podrobiony pieniądz albo dokument uprawniający do otrzymania kwoty pieniędzy.
344/ Nie ma wolności człowiek obcowania z bliskimi krewnym , bratem lub siostrą
345/ Nie ma wolności człowiek obcowania z matką
346/ Nie ma wolności człowiek obcowania z córką
347/ Nie ma wolności człowiek, będąc zatrudnionym w administracji publicznej wypłacać sobie bądź podwładnym premie, jako dodatek do płacy zasadniczej, w szczególności jeśli premie przekraczają 17% wynagrodzenia
348/ Nie ma wolności człowiek "urywać" systematycznie z drugiego do siebie aż do jego zatracenia, w szczególności kiedy postępuje tak ojciec z własnym dzieckiem
349/ Nie ma wolności człowiek atakować tych, którzy odkrywają się spontanicznie, życzliwie
350/ Nie ma wolności człowiek zaniżać wypłatę za wykonaną pracę poniżej należnej kwoty, w szczególności o 20% kwoty należnej
351/ Nie ma wolności człowiek zaniżać wyplatę za wykonaną pracę poniżej należnej kwoty, w szczególności o 70% kwoty należnej
352/ Nie ma wolności człowiek zaniżać wyplatę za wykonaną pracę poniżej należnej kwoty, w szczególności zmniejszać ją do 1/16 kwoty należnej, czyli do 6,25 % tej kwoty
353/ Nie ma wolności człowiek zaniżać wyplatę za wykonaną pracę poniżej należnej kwoty, w szczególności zmniejszać ją do 1/33 kwoty należnej, czyli do 3% kwoty należnej
354/ Nie ma wolności człowiek z powodu niemożności uzyskania przewagi nad drugim, zrywać swobodnie kontaktu z nim mówiąc : "nie żyję z tymi nad którymi nie mam przewagi"
355/ Nie ma wolności człowiek tworzyć sztucznie wrażenie, że umie sobie radzić z trudnościami , inscenizując w działaniu sytuacje przeciwności, które następnie pokazowo rozwiązuje
356/ Nie ma wolności człowiek wepchnąć drugiego w nieprzyjemną sytuację , jeśli służy to sięgnięciu po cel własny
357/ Nie ma wolności człowiek utrwalać "w innych" wzerunku własnej osoby, traktując to jako zdobycz na nich i planować takie działanie
358/ Nie ma wolności człowiek prowadzić udawaną duskusję z drugim myśląc jednocześnie: "co mi tu będzie dyktować, co ja mam robić"
359/ Nie ma wolności kobieta odpychać od siebie mężczyznę bezpośrednio (w ciągu 3 do 5 minut ) po wylaniu nasienia, myśląc przykładowo: "odejdź, chcę spać"
360/ Nie ma wolności człowiek uszkadzać, niszczyć lub czynić niezdatnym do użytku mienia będącego czyjąś własnością bądź własnością społeczną
361/ Nie ma wolności człowiek manipulować drugim ukierunkowując jego działanie w pożądanym kierunku, przedstawiać konieczność działania jako celu samego w sobie, by nie mówić o korzyściach, by te stały się niewidoczne, by móc zagarnąć cały zysk
362/ Nie ma wolności człowiek zachowywać się wyniośle, wszyscy wokół to 'przedgórze' a on 'góra'
363/ Nie ma wolności człowiek popychać drugiego do działania wiedząc, że zakończenie sprawy będzie niedobre
364/ Nie ma wolności człowiek , postępować z drugim tak, że okazuje mu niezadowolenie z jego działania tak dlugo, aż ten zrobi coś ponadto , co zrobił dotąd , coś jeszcze, dość przypadkowo, bo nienaprowadzony wprost, coś, co wydaje mu się poboczne , a co jest w istocie celem glównym
365/ Nie ma wolności człowiek wyrywać drugiemu genitalia w myślach
366/ Nie ma wolności człowiek myśleć o drugim : 'placę ci, sprzedaleś mi się, jesteś mój, rób co chcę '
367/ Nie ma wolności człowiek postepowac z drugim tak, że cokolwiek ten zrobi dla niego lub z nim, wtedy myśli tylko bądź mówi: 'miałeś zaszczyt zrobić to dla mnie '
368/ Nie ma wolności człowiek , że odrzuca racjonalne, rzeczowo przedstawiane wymagania drugiego, które są mu niewygodne po czym sam przed sobą udaje jakby tamten nie istniał, ignoruje go
369/ Nie ma wolności człowiek odrzucać racjonalne, rzeczowo przedstawiane wymagania drugiego, które są mu niewygodne po czym sam przed sobą udaje jakby tamten nie istniał, ignoruje go, uzasadniając izolowanie się lękliwością przed nim
370/ Nie ma wolności człowiek udawać wspólpracę z drugim, z zamiarem pozostawiania niedopowiedzeń, niejasności, niepewności
371/ Nie ma wolności człowiek umawiać się z drugim , że wysłucha go i jednocześnie deklarować , że niezależnie od tego, co od niego usłyszy, nie wyjawi tego nikomu
372/ Nie ma wolności kobieta przyjmować nasienie mężczyzny, brzydząc się nim i robić to z uwagi na korzyści materialne, jednocześnie zachowując możliwość zerwania znajomości i ma to w planie
373/ Nie ma wolności kobieta przyjmować nasienie mężczyzny, brzydząc się nim i robić to z uwagi na korzyści jak ochrona dzieci, i złorzeczyć mu w myślach utraty życia
374/ Nie ma wolności człowiek podkopywać drugiego systematycznie drobnymi ukąszeniami, dążąc tak do jego zatraty
375/ Nie ma wolności kobieta decydować się na jeden stosunek z mężczyzną, by go związać ze sobą, przy czym decyduje się od razu unikać go potem, do następnego przymusowego dla niej zbliżenia z nim
376/ Nie ma wolności człowiek 'wyłączyć' myślenia o kimś
377/ Nie ma wolności człowiek zjadliwości pokrywać uśmieszkiem
378/ Nie ma wolności człowiek kształtować drugiego, używając bezwzględnych nacisków, w zamiarze powodujących u niego widoczny strach
379/ Nie ma wolności człowiek świadomie więzić drugiego, przeciągając w nieskończoność zakończenie sprawy dla niego ważnej do przeprowadzenia
380/ Nie ma wolności człowiek płakać przez kogoś przez złość a nie z żalu
381/ Nie ma wolności człowiek nalegać na drugiego, bez poszanowania jego wolności, by tamten ugiął się i był powolny jego egoistycznym planom
382/ Nie ma wolności człowiek zbliżać się do drugiego przez kontakt fizyczny, mając świadomość chwytania go na na własność , a po osiągnięciu tego celu przechodzić w dystans chłodu
383/ Nie ma wolności człowiek złorzeczyć drugiemu choroby w szczególności : 'żeby bolaly cię zęby'
384/ Nie ma wolności człowiek szerzyć kłamstwa w celu ulokowania go w pamięci w wielu osób
385/ Nie ma wolności człowiek stawiać sobie za cel zwycięstwa nad drugim. Inni pozostają pokonani, czują się zagubieni, mają poczucie winy itp.
386/ Nie ma wolności człowiek zawłaszczać sobie czyichś dokonań , a wobec protestów udawać, że nie rozumie pretensji
387/ Nie ma wolności człowiek , złościć się na drugiego, że tamten go nie lubi. Z ludzi przychylnych wyplywa coś, co lubi, po to więc są mu potrzebni , a jeśli nie są mu przychylni złości się.
388/ Nie ma wolności człowiek , czyniąc zło , świadomie usprawiedliwiać swoje działanie złem wyrządzonym mu przedtem
389/ Nie ma wolności człowiek prowokować awantury, by móc następnie oskarżać o uczynienie mu zła
390/ Nie ma wolności człowiek szydzić z urody partnera w związku
391/ Nie ma wolności człowiek odbierać partnerowi w związku energii, szydząc z jego urody w chwilach, kiedy tamten cieszy się, kiedy wzbiera w nim radość
392/ Nie ma wolności człowiek , złościć się na gości, którzy przebywają na jego terenie, żałując tego, że korzystają z jego dóbr
393/ Nie ma wolności człowiek proponować drugiemu coś, co go ucieszy , z postanowieniem niespełniania w długim czasie, ze świadomością dręczenia, w szczególności powyżej 10 tygodni
394/ Nie ma wolności człowiek "trąbić" o swoich dokonaniach umniejszając jednocześnie dokonania innych, lub wprost nie dostrzegać ich, w celu budowania swojej nad innymi przewagi
395/ Nie ma wolności człowiek urywać z drugiego do siebie aż do jego zatracenia metodami , "trąbiąc" o swoich dokonaniach umniejszając jednocześnie jego dokonania , lub wprost nie dostrzegać ich, w celu budowania swojej nad nim przewagi
396/ Nie ma wolności człowiek organizować akcji przenikania w szeregi drugiego narodu z myślą wykorzystania go jako siły roboczej dla swojego narodu
397/ Nie ma wolności człowiek wykorzystywać struktury organizacyjne Unii Państw Europejskich, Organizacji Narodów Zjednoczonych i każdej innej legalnej organizacji międzynarodowej do uzyskania korzyści bądź przewagi jednej nacji kosztem drugiej lub kosztem wszystkich innych członków
398/ Nie ma wolności człowiek wykorzystywać struktury organizacyjne Unii Państw Europejskich, Organizacji Narodów Zjednoczonych i każdej innej legalnej organizacji międzynarodowej do planowania zalożenia w jej łonie tajnej organizacji
- Ce4 nie istnieje (błąd edycji) poprawione 6.11.2003
399/ Nie ma wolności człowiek dążyć do monopolizowania rynków przez gospodarkę USA
400/ Nie ma wolności człowiek fałszować przed innymi swoich niedociągnięć przez upiększanie swoich dokonań
401/ Nie ma wolności człowiek znęcać się nad 'młodszymi' w zorganizowanych grupach
402/ Nie ma wolności człowiek 'prać' 'brudne' pieniądze
403/ Nie ma wolności człowiek fałszować dokumenty
404/ Nie ma wolności człowiek , będąc zatrudnionym w administracji państwowej wypłacać sobie i podwładnym premii do wynagrodzenia zasadniczego, w szczególności powyżej 10% wynagrodzenia
405/ Nie ma wolności człowiek , będąc zatrudnionym w administracji państwowej wypłacać sobie i podwładnym premii do wynagrodzenia zasadniczego, w szczególności powyżej 15% wynagrodzenia
406/ Nie ma wolności człowiek , będąc zatrudnionym w administracji państwowej wypłacać sobie i podwładnym premii do wynagrodzenia zasadniczego, w szczególności powyżej 18% wynagrodzenia
407/ Nie ma wolności człowiek złorzeczyć utraty zdrowia bądź życia zwierzakowi, o którym nie posiada wiadomości, że wyrządził on komuś krzywdę
408/ Nie ma wolności człowiek być 'prędkim' w czyjejś obecności, oszałamiać i uwalniać się jednocześnie w ten sposób od możliwości ingerencji w swoje poczynania
409/ Nie ma wolności człowiek manipulować drugim w związku partnerskim , uzależniając go od siebie dawkowaniem uslug seksualnych
410/ Nie ma wolności człowiek tworzyć publikacji tak, by przekazując informację zachowywać dla siebie nieujawnioną istotną treść, w celu zachowania przewagi nad czytelnikami
411/ Nie ma wolności człowiek postępować tak, że nawiązuje nowe związki uczuciowe mówiąc : 'zakochałem się, dla miłości nie ma ograniczeń , nie liczą się zobowiązania wobec dotychczasowego partnera'
dodane 9.12.02
412/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że dla stworzenia swojej przewagi w grupie gotowy jest odstąpić od regul i robi to
413/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że dozuje swoje reakcje z uwagi na reakcje drugiej strony i jednocześnie, w swoim przekonaniu, skrywa tak swoją niekompetencję.
414/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że : 'wdarłem się , jestem, będę się teraz rozpierał' - gość nieproszony ale samozadowolony.
415/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że nie włączając się w życie, idee, emocje, udając jednak takie zaangażowanie , pasożytuje na innych.
416/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że tkwi w każdej sprawie, gdzie tylko może, jest wszechobecny. Choć nie służy żadnej z nich, pilnuje jednak swoich interesów.
417/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że myśli on: 'nie podoba się wam moja propozycja , zyskowna dla mnie, ale choć ze stratą dla siebie, zrobicie to przez sentyment dla tradycji, wspomnień - to wasz przymus'.
418/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że kiedy już zagarnie większość dla siebie, innym pozostawiając ochłapy i nic już nie ma do podzialu więcej, wtedy on jest "swój chłop" i chce się bratać
419/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że ma pretensje do posiadających więcej, że nie dzielą się z nim, choć on sam nie przyczynił się do zwiększenia ich stanu posiadania.
420/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że okazuje ogromny zapał dla sprawy, a jest jej przeciwnikiem, byleby utrzymać się w grupie
421/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że uzależnia swoje pozytywne zaangażowanie w sprawie od określonego postępowania innych, z jednoczesnym poczynieniem cichego planu odstąpienia od takiej umowy, uzależniając decyzję od rozwoju sytuacji.
422/ Nie ma wolności czlowiek kwalifikować drugiego jako wroga za sam fakt zmiany przez niego opinii w jakiejś sprawie
423/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że czerpie z aktywności innych, z ich zaangażowania w sprawę ale sam nie rewanżuje się zaangażowaniem w sprawę , zachowując do nich dystans. Kooperuje ostrożnie tylko z większymi od siebie
424/ Nie ma wolności czlowiek wciskać się podstępnie do grupy, by wykorzystać jej potencjał dla osiągnięcia z nią korzyści, nie mając jednocześnie niczego istotnego do zaoferowania w sferze działalności grupy.
425/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że demonstracyjnie zrywa kontakty i powraca, w celu podporządkowania sobie drugiego, z cichym zamiarem trwania w takim stylu postępowania, i z postanowieniem : “nie pozbędziesz się mnie”
426/ Nie ma wolność czlowiek postępować z innymi tak, że wszystkich ludzi bez wyjątku kwalifikuje pogardliwie jako głupszych od siebie
427/ Nie ma wolności czlowiek postępować z drugim jak z przedmiotem, który używa się dowolnie, nie zważając na jego protesty, uwagi, upodobania
428/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że zakreśla wokól siebie krąg niedostępności, kiedy pojawiają się w stosunku do niego wymagania, którym nie zamierza sprostać
429/ Nie ma wolności czlowiek postępować z drugim tak, że dąży do zgaszenia jego zadowolenia absorbując jego uwagę tak dlugo , aż zadowolenie uleci
430/ Nie ma wolności kobieta kwalifikować mężczyzny jako ochrony przed brudnym światem, a kiedy nie pełni on takiej funkcji, wtedy staje się on jej zbędny
dodane 11.12.02
431/ Nie ma wolności człowiek postępować z innymi tak, że dzieli drugich na tych godnych partnerskich stosunków i tych drugich, których postrzega jako ‘szarą masę’ i lekceważy ich
dodane 13.12.02
432/ Nie ma wolności czlowiek organizować akcji przenikania w szeregi drugiego narodu, w celu kierowania jego życiem zbiorowym z zamiarem zagarnięcia jego terenu
433/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, ze wydaje polecenia nie ujawniając uzasadnień - “ma być zrobione”
434/ Nie ma wolności czlowiek postępować z innymi tak, że toczy spory z drugim w sprawie jako oponent, z zamiarem nieustąpienia , w celu zniszczenia jego zapału i pogrążenia go w poczuciu straty
dodane 25.12.2002
435/ Nie ma wolności człowiek wchodzić w kontakt z drugą osoba, poszukując sposobności uzyskania przewagi w jakikolwiek, choćby błachy sposób
436/ Nie ma wolności człowiek zabić strzałem oponenta w sprawie
437/ Nie ma wolności człowiek narzucać innym swoje decyzje, czerpiąc do tego uzasadnienie z przekonania o swojej wyjątkowości
438/ Nie ma wolności człowiek śpiewać z myślą o drugim melodyjkę , wyrażając tak w swoim przekonaniu pogardę, kilkakrotnie, aż do swojego uspokojenia
dodane 15.02.2003
439/ Nie ma wolności człowiek uprowadzać lub zatrzymywać osoby niepełnoletniej lub nieporadnej ze względu na jej stan fizyczny bądź psychiczny wbrew woli osoby powołanej do opieki lub nadzoru
440/ Nie ma wolności człowiek dopuszczać się czynnej napaści na funkcjonariusza Policji lub innego organu powołanego do ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego, w związku z pełnieniem obowiązków służbowych
441/ Nie ma wolności człowiek niszczyć, uszkadzać lub czynić niezdatnym do użytku, urządzenie techniczne lub mienie w znacznych rozmiarach (powyżej 3 pl min.) albo utrudniać korzystanie z nich
442/ Nie ma wolności człowiek izolowania się od drugich , z ich poglądami , dla własnej wygody i swobody . Ich postawy są ich postawami , ja w nie nie wnikam , nie oceniam , mnie one nie dotyczą , pozostaję osobno, chociaż poruszam się wśród tych osób
443/ Nie ma wolności człowiek wchodzić pomiędzy drugich , przyswajać sobie powierzchownie , dla oka , ich nawyki i zachowania , powtarzać je tylko po to , żeby zostać swojakiem , w celu zajęcia miejsca wśród nich i osiągnięcia możliwości dyktowania , możliwości przewodnictwa
444/ Nie ma wolności człowiek uwalniać się od wpływów drugich , z pominięciem ich racji , dla uzyskania niezależności i poczucia wolności , i możliwości wpływania na wspólny byt
445/ Nie ma wolności człowiek działać w celu zysku myśląc "dam im wszystko , co tylko wezmą , bez poddawania tego ocenie"
KONIEC